به گزارش پارس نیوز، 

حسین میرشفیع معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها با بیان اینکه پروژه کنارگذر جنوبی تهران فعال و تا سال آینده به اتمام می‌رسد گفت: این پروژه طبق برنامه‌زمانبدی خود در حال اجراست و خوشبختانه تحریم‌ها و یا کمبود مصالح مشکلی در روند اجرای این پروژه ایجاد نکرده است.

وی ادامه داد: طول این پروژه 160 کیلومتر  است و تمامی 4 قطعه این پروژه فعال است.

میرشفیع با بیان اینکه هیچ مصالح ساختمانی و یا هیچ مهندسی در خارج از کشور در پروژه‌های آزادراهی و یا اتوبانی فعال نیستند که در روند پیشرفت پروژه بخواهد تأثیرگذار باشند افزود: تنها برخی از قطعات ماشین‌آلات در این مدت زمان کمیاب شده که خوشبختانه سعی خواهیم کرد با استفاده از توان داخلی و مهندسان داخلی خود این مشکل را بر طرف کنیم.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها تأکید کرد: هزینه‌های اجرایی و قیمت‌های  تمام شده در چند ماه گذشته افزایش یافته و پیمانکاران نیز در برخی از پروژه‌های عمرانی درخواست افزایش قیمت کردند که این موضوع نیز در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه کنار گذر جنوبی تهران دارای 4 قطعه است،گفت: قطعه 4، 50 کیلومتر از قطعه‌های یک و 2 آسفالت شده و در قطعه 3 نیز اقدامات زیر سازی و پل‌های بزرگ ساخته شده است.همچنین پل مسیر شمس‌آباد در اتوبان قم نیز در حال ساخت است.

میرشفیع در پایان گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه کنار گذر جنوبی تهران هم اکنون به 60 درصد رسیده است.