به گزارش پارس نیوز، 

حسین طلایی زواره در پاسخ به این پرسش که نوسانات قمیت کاغذ بر چاپ کتا‌ب‌های درسی تأثیر گذاشته است؟ اظهار کرد: برای سال تحصیلی جدید با توجه به تمهیداتی که از قبل داشتیم به مشکلی برنخوردیم و کتاب‌ها چاپ شده‌اند.

وی افزود: برای چاپ کتاب‌های درسی سال تحصیلی 98-99 بخشی از کاغذ مورد نیاز تامین شده است و تلاش  می‌کنیم به مشکلی برنخوریم. بخش زیادی از کاغذ مورد نیاز کتاب‌های درسی را از تولیدات داخل و کارخانه چوب و کاغذ مازندران تامین می‌کنیم و برای تامین بخش دیگر با یکی دیگر از تولیدکننده‌های داخلی وارد مذاکره شدیم.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در پاسخ به این پرسش که آیا از کاغذ خارجی برای چاپ کتاب‌های درسی استفاده نمی‌شود؟ گفت: نمی‌توان از کاغذ خارجی استفاده نکرد چون بخشی از کتاب‌های درسی مانند زیست یا هنر تصویرگر است و نیاز است نوع کاغذ آن مرغوب باشد تا تصاویر به خوبی چاپ شوند.

طلایی بیان کرد: سیاست ما این است که با اصلاح فرایندهای تولید نگذاریم افزایش قیمت مواد اولیه بر روی قیمت پشت جلد کتاب‌های درسی تاثیر بگذارد و برای سال تحصیلی جدید قیمت کتاب‌های درسی دو تا سه درصد افزایش داشت که کمتر از نرخ تورم است.

وی درباره ثبت سفارش اینترنتی کتاب‌های درسی هم گفت:‌ دانش‌آموزان  پایه دوم تا ششم دوره ابتدایی، پایه‌های یازدهم و دوازدهم شاخه فنی‌و حرفه‌ای و کاردانش، پایه‌های یازدهم و دوازدهم رشته معارف اسلامی و پایه هشتم و نهم کتاب‌های درسی تکمیلی دوره اول متوسطه

ویژه دانش‌آموزان استعدادهای درخشان تا امروز برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی فرصت دارند.

به نظر می‌رسد با نوسانات قیمت کاغذ، مدارس نیز در سال تحصیلی جدید در بحث تامین هزینه‌های کاغذ مورد نیاز با مشکلاتی مواجه شوند و حال باید دید محل تامین هزینه‌های مورد نیاز به چه صورت خواهد بود، آیا این روند بر افزایش میزان دریافت کمک‌های مالی از خانواده‌‌ها تاثیر خواهد داشت؟