به گزارش پارس ، محمدعلی فرقانی در گفت وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که مدتی است دیگر اخبار سازمان تنظیم مقررات ارتباطات مبنی بر تخلفات اپراتورها، مخابرات و شرکت های PAP اعلام نمی شود این گونه اظهار کرد که طی سال گذشته کیفیت ارتباطات بسیار بهتر از سال ۹۰ شده و چه از نظر پوشش و چه از نظر کیفیت ارتباطات در حوزه های تلفن همراه و اینترنت وضعیت بهتری حاکم بوده است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان این نکته یادآور شد: طبق معمول گذشته سازمان تنظیم مقررات ارزیابی های خود را انجام می دهد و نتایج آن را نیز هر از چند گاهی اعلام می کند. به عنوان مثال همین چندی پیش بود که ما پس از بررسی های صورت گرفته اپراتورهای برتر، بهترین ارائه کنندگان خدمات اینترنتی و ماهواره ای را اعلام کردیم.

فرقانی در پاسخ به این نکته که حتی بر سر اعلام این شرکت ها نیز ابهاماتی وجود دارد و بسیاری معترضند که اگر قرار به معرفی برترین ها بوده چرا این اقدام در جشنواره فاوا صورت نگرفته توضیح داد: این موضوع ربطی به جشنواره فاوا ندارد و رگولاتوری سالانه پس از انجام بررسی های مختلف نتایج را اعلام می کند، در این میان ممکن است ملاک های ما با جشنواره فاوا یکی باشد اما به هر حال این دو موضوع از یکدیگر جدا هستند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که اگر ارتباطی میان این بررسی ها با جشنواره فاوا وجود نداشته چرا نتایج این بررسی بلافاصله پس از جشنواره فاوا اعلام شده است اظهار کرد: ما سریع ارزیابی های خود را اعلام نکردیم اما پس از پایان بررسی سال ۹۱ نتایج مشخص شد و ما هم آن را اعلام کردیم و لزومی ندیدیم که برای اعلام این نتایج دست نگه داریم.