به گزارش پارس نیوز، 

فرج‌الله رجبی رئیس نظام مهندسی کشور با بیان اینکه باید اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی و دولت بخش مسکن باشد، گفت: بسیاری از وعده‌های دولت در خصوص رفع بیکاری و بهبود وضعیت معیشت مردم به حوزه مسکن وابسته‌ است، بنابراین با تقویت این بخش می‌توانیم بیکاری را در این حوزه رفع کنیم.

وی ادامه داد: باید راهبرد و تلاش دولت در بهبود بازار مسکن افزایش یابد و در این حوزه بخش‌های مهندسی و فنی استقبال خواهند کرد.

رجبی با اشاره به اینکه افزایش تسهیلات مسکن می‌تواند در رونق این بازار اثرگذار باشد، گفت: متأسفانه هم‌اکنون درک درستی از نیازهای بازار مسکن وجود ندارد و ما باید با ایجاد فضاهای مناسب بتوانیم سرمایه‌های مردم را در این بخش تقویت کنیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور تأکید کرد: در چند ماه آینده شاید میزان تسهیلات مسکن افزایش یابد، اما ما باید بتوانیم با افزایش تولید ساخت‌وساز و ارائه تسهیلات ارزان قیمت به این بخش کمک کنیم.

وی با بیان اینکه تا پایان سال 97 قیمت مسکن در بخش خرید و فروش به ثبات می‌رسد، گفت: باید سعی کنیم در حوزه مسکن خانواده‌های کم برخوردار را حمایت کنیم، همچنین دولت و بانک مسکن با استفاده از ظرفیت‌های خود و برنامه‌ریزی دقیق‌تر به این بخش کمک کنند.