به گزارش پارس نیوز، 

دیروز مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری از ممنوعیت فروش بلیت چارتری فاقد شرایط ابطال و تغییر برای تعطیلات پایان هفته خبر داده و گفته بود: با توجه به افزایش تقاضای سفر در ایام پایانی هفته به مشهد مقدس و احتمال بروز سوء استفاده در نحوه توزیع و فروش بلیت، شرکت‌های هواپیمایی موظفند نسبت به نظارت بر توزیع بلیت های خود در خصوص نرخ و شرایط فروش بلیت داشته باشند.

جعفرزاده افزود: با توجه به این‌که آزادسازی نرخ بلیت برای پروازهای برنامه و سیستمی شرکت های هواپیمایی صورت پذیرفته و لذا هرگونه فروش به صورت چارتری که فاقد شرایط ابطال و تغییر باشد ممنوع بوده و قابل پیگیری است.ضمن این‌که حداکثر نرخ بلیت باید براساس نرخ اعلامی توسط ایرلاین ها باشد و توزیع کنندگان بلیت حق هیچ گونه افزایش نرخ خارج از نرخ هایی اعلامی شرکت های هواپیمایی را ندارند.

این در حالی است که بلیت پرواز برای آخر هفته به خصوص در مسیرهای پروازی به مقصد مشهد به صورت چارتری و با قیمت بالا تا حدود 800 هزار تومان (تا لحظه تنظیم گزارش) فروخته می شود. به‌عنوان نمونه بلیت پرواز تهران-مشهد هواپیمایی زاگرس هم‌اکنون با قیمت حدود 700 هزار تومان به صورت چارتری عرضه شده است.

بلیت پرواز مشهد-تهران نیز وضعیت قیمتی به مراتب بدتر از مسیر رفت آن دارد. برای این مسیر پروازی بلیت در روز 18 آبان‌ماه (جمعه) با قیمت حدود 900 هزار تومان (889 هزار تومان) به صورت چارتری فروخته می شود.

یک سایت معروف اینترنتی نیز تقریبا تمام بلیت‌های مسیر تهران-مشهد و بالعکس را به صورت چارتری عرضه کرده است. (تصویر پایین) در این سایت قیمت بلیت چارتری پرواز مشهد تهران برای روز جمعه حدود 800 هزار تومان است.