به گزارش پارس نیوز، 

رضا جعفر‌زاده، در تشریح فعالیت‌های سازمان هواپیمایی کشوری بابت نظارت بر پروازهای اربعین و قیمت بلیت‌ها، اظهار داشت: بازرسان سازمان هواپیمایی کشوری در سطح شهر و دو فرودگاه پرتردد امام خمینی (ره) و شهید هاشمی‌نژاد مشهد حضور دارند. 

وی اظهار داشت: همچنین بازرسان سازمان هواپیمایی کشوری در سطح شهر حضور دارند و نظارت نامحسوس بر دفاتر و مراکز فروش بلیت پروازهای اربعین انجام می‌دهند.

* تعلیق سه ماهه آژانس هواپیمایی گران‌فروش/ مسدودکردن ۳ سایت

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: در این راستا یک دفتر خدمات مسافرت هواپیمایی که بلیت پروازهای اربعین را بالاتر از نرخ مصوب عرضه می‌کرد، به مدت سه ماه تعلیق شد. 

جعفرزاده افزود: همچنین اقدامات لازم برای مسدودکردن سه سایت نامعتبر فروش بلیت هواپیما انجام شد، این سایت‌ها پروازهای عتبات را با نرخ‌های بالاتر از قیمت‌های مصوب به صورت غیرقانونی عرضه می‌کردند. 

* نرخ پروازهای اربعین مشخص است/ گران‌فروشی ممنوع

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر اینکه با هرگونه تخلف و گرانفروشی در پروازهای اربعین برخورد قانونی می‌شود، گفت: زائران دقت کنند که نرخی بالاتر از قیمت‌های مصوب بابت پروازهای اربعین نپردازند.

وی با تأکید بر اینکه نرخ پروازهای اربعین برای تاریخ‌های ۲ تا ۱۲ آبان امسال تغییری نداشته است، اضافه کرد: طبق توافق مدیر‌ان عامل شرکت‌های هواپیمایی و هماهنگی ‌سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکت‌های هواپیمایی، نرخ پروازهای اربعین از تهران و سایر شهرستان‌ها به نجف و بغداد و بالعکس، ۲.۲ میلیون تومان و از مشهد به نجف و بغداد و بالعکس، ۲.۸ میلیون تومان تعیین شده است.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با تأکید بر اینکه این نرخ‌ها در مدت طرح پروازهای اربعین تغییری نمی‌کند، افزود: قیمت بلیت یک طرفه هر کدام نصف مبلغ اعلام شده ‌است. 

وی تأکید کرد: هرگونه فروش بلیت در خارج از این چارچوب غیرقانونی است و در صورت دریافت گزارشات بازرسی‌ها و ‌گزارشات مردم از تخلفات آژانس‌‌ها و شرکت‌ها، با خاطیان برخورد قانونی می‌شود.

* انجام روزانه ۴۰ پرواز عتبات در فرودگاه امام خمینی(ره)

جعفرزاده با بیان اینکه طرح امسال پروازهای اربعین از دوم آبان‌ماه آغاز شد و تا 12 آبان ماه ادامه دارد، اظهار داشت: به طور متوسط در فرودگاه امام خمینی (ره) روزانه 35 تا 40 پرواز عتبات به فرودگاه‌های  نجف و بغداد در این ایام انجام می‌شود. 

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: پیش از شروع رسمی طرح پروازهای اربعین، از تاریخ‌های 27 مهر تا یکم آبان ماه، در فرودگاه امام خمینی (ره) جمعاً 75 پرواز عتبات انجام شد. 

جعفرزاده افزود: در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد هم به طور متوسط در این ایام 5 تا 8 پرواز عتبات به مقاصد نجف و بغداد انجام می‌شود. 

وی اضافه کرد: همچنین تاکنون 10 پرواز عتبات از فرودگاه اصفهان انجام شده است و جمعاً 25 پرواز عتبات در ایام طرح اربعین در این فرودگاه انجام می‌شود. 

* صدور ۴۹۰‌ مجوز پرواز فوق‌العاده اربعین‌/ ۸۷ مجوز برای العراقیه

جعفرزاده بیان کرد: برای ایام اربعین امسال 490 مجوز پرواز فوق‌العاده توسط سازمان هواپیمایی کشوری برای شرکت‌های هواپیمایی داخلی و شرکت هواپیمایی العراقیه صادر شد که پیش‌بینی می‌شود همه این پروازهای فوق‌العاده انجام شود. 

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: برای این ایام شرکت هواپیمایی العراقیه 87 مجوز پرواز فوق‌العاده و شرکت‌های هواپیمای داخلی 403 مجوز پرواز فوق‌العاده عتبات از سازمان هواپیمایی کشوری اخذ کردند.