به گزارش پارس نیوز، 

صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگارراه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه در 5 سال گذشته هیچ اقدام موثری در حوزه مسکن صورت نگرفته است، گفت: قانون‌های مختلفی برای بهبود وضعیت بازار مسکن وجود دارد و در برخی از موارد نیز این قانون‌ها وضع شده است اما متأسفانه برنامه مناسبی جهت اجرایی کردن این قوانین وجود ندارد.

وی به مشکل ستادهای بازآفرینی شهری اشاره کرد و افزود: برای بازآفرینی شهری در استان‌های مختلف ستادهای گوناگون و جلسات مختلفی برگزار شد ولی متأسفانه وظایف و سیاست‌ ها در این بخش به درستی تقسیم بندی نشده است.

بدری تأکید کرد:‌ هفته گذشته سازمان برنامه و بودجه برای مشکل مالی طرح بازآفرینی شهری تسهیلات لازم را تصویب کرد و امیدواریم با تصویب این برنامه طرح بازآفرینی شهری که نقش موثری در بهبود وضعیت بازار مسکن دارد اجرایی شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس تأکید کرد:‌ وضعیت اقتصادی و مشکلات موجود در این بازار نقش موثری در نابسامانی بازار مسکن داشته است و این بخش بیشتر از سایر حوزه‌های اقتصادی تحت تأثیر قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: با بهبود وضعیت اقتصادی و ورود به موقع دولت برای بازار مسکن می‌توانیم به آینده موفق این بازار امیدوار باشیم.

انتهای پیام/