به گزارش پارس نیوز، 

مرتضی رضایی معاون وزیر جهادکشاورزی در حاشیه نشست معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تجاری در صنعت خوراک دام ایران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یارانه حامل‌های انرژی به بخش کشاورزی تعلق می‌گیرد زیرا بخش کشاورزی به معنای عام قشر ضعیفی است که برای تامین هزینه برق چاه‌ها دچار مشکل هستند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از مواد اولیه خوراک دام و طیور وارداتی است، استفاده از کشت‌های فراسرزمینی مانند کشت ذرت و کنجاله می‌تواند فرصت مناسبی برای امنیت تولید صنایع خوراک دام و طیور در کشور ما باشد.

رضایی تصریح کرد: می توان گفت بزرگترین یارانه‌ ارزی به بخش کشاورزی تعلق می‌گیرد زیرا با ارز دولتی تمام نهاده‌های کشاورزی و خوراک دام، طیور و مکمل‌ها و ویتامین‌ها وارد می‌شود و این امر می‌تواند به عنوان بهترین مشوق در اختیار صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان باشد.

این مقام مسئول در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آزاد شدن صادرات مرغ منجر به افزایش قیمت در بازار داخلی نمی‌شود، یادآورشد: اگر کنترل در این زمینه صورت نگیرد می‌توان شاهد تغییر قیمت مرغ در بازار داخلی باشیم اما هنوز صادرات مرغ آنچنان شروع نشده و اگر افزایش تولید صورت بگیرد کمبودی در بازار ایجاد نمی‌شود.

انتهای پیام/