به گزارش پارس نیوز، 

ولی ملکی در خصوص پایبندی به تعهدات تحویل خودرو توسط خودروسازی ایران‌خودرو، اظهار داشت: طرح‌های پیش فروش بلند مدت خودرو و تحویل یک ساله و نیمه خودرو در قالب طرح های ارائه شده توسط خودروسازان داخلی نشان از کاهش تولید و کمبود قطعه دارد.

تقاضای مشتریان برای خرید خودرو زیاد است

سخنگوی کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال‌های گذشته با توجه بالا بودن میزان تولید و در دسترس بودن قطعات طرح‌های بلند مدت پیش‌فروش خودرو توسط خودروسازان داخلی ارائه نمی‌شد، گفت: تعداد بسیار زیادی از مردم در طرح‌های پیش فروش خودرو ثبت نام کرده‌اند.

قطعه‌سازان نیاز خودروسازان را تامین نمی‌کنند

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بد عهدی خودروسازان در زمینه تحویل خودرو به مشتریان به واسطه کمبود قطعه است، برخی از قطعه سازان، قطعات مورد نیاز تولید کنندگان را در اختیار آنها قرار نمی‌دهند و برخی از خودروسازان نیز توان واردات لوازم مورد نیاز خود را ندارند.

عدم تامین قطعات خودروسازان را با مشکل مواجه کرده است

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه عدم تامین قطعات مورد نیاز تولید خودروسازان را مشکل مواجه کرده و به همین دلیل امکان اجرای به موقع تعهدات خود را ندارند، عنوان کرد: خودروسازانی که به تعهدات خود نسبت مشتریان در زمینه تحول خود عمل نکنند باید به مشتریان جریمه تاخیر پرداخت کنند.

خودروسازان بدعهد توبیخ می‌شوند

اگر خودروسازان از پرداخت سود دیرکرد نسبت به مشتریان امتناع کنند با آنها برخورد می‌شود

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه اگر خودروسازان از پرداخت سود دیرکرد نسبت به مشتریان امتناع کنند با آنها برخورد می‌شود، خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته خودرو به تعداد کافی وجود داشت و خودروسازان آنها را به بازار عرضه می‌کردند، عدم عرضه خودرو به بازار حکایت از بروز مشکل در مسیر تولید دارد که باید با انجام برخی اقدامات این مشکلات از مسیر تولیدکنندگان برداشته شود تا آرامش مجدد به بازار خودرو بازگردد./

پایان پیام