به گزارش پارس نیوز، 

علی اسلامی راد،مدیر کل نقشه برداری هوایی سازمان نقشه برداری کشور در  نشست خبری با اصحاب رسانه درباره گزارش آخرین تحولات فرونشست زمین در کشور ابراز کرد: برای عکس برداری هوایی از بلایای طبیعی نظیر سیل و زلزله از هواپیماهای مخصوص عکس برداری استفاده می شود.

وی افزود:  یک روز بعد از حادثه زلزله کرمانشاه ،فرایند عکس برداری را آغاز و به تعداد 4 هزار عکس از 18 نقطه این استان عکس تهیه شد.

مدیر کل نقشه برداری هوایی سازمان نقشه برداری کشور گفت: این عکس ها که به صورت خام تهیه شده بود در ظرف مدت یک هفته در اختیار نهادهای مدیریت بحران این شهر و کشور قرار گرفت تا بتوانند میزان خسارت ها و آسیب ها را بررسی کنند.این نقشه ها قابلیت استناد قانونی برای تعیین میزان خسارت وارد شده را داشت.

وی بیان کرد: داده های جمع آوری شده با عکس های ماهواره ای که از قبل در اختیار داشتیم تطبیق داده شده و میزان خسارت ها نیز تخمین زده شد، قابل ذکر که این سازمان عکس های هوایی را با مقیاس های بدست آمده، به نقشه های هوایی تبدیل کرده و مقیاس های عمودی و افقی را نیز در نقشه قید کرده است.

اسلامی راد تبیین کرد: تاکنون برای تمامی مراکز زلزله زده استان های کشور، اطلس طلایی تهیه شده و در اختیار مقامات ذیربط قرار داده شد، در نهایت تاکید می کنیم این سازمان دو وظیفه اصلی را در پایش و گزارش مناطق مختلف و هنجارهای آب، هوا و خاک برعهده دارد و آن هم اعلام میزان تغییرات و گزارش آن ها به سازمان های ذیربط است.

وی در پایان گفت: برای وقوع بلایایی طبیعی نظیر زلزله هیچ کدام از کشورها، با بالاترین دستگاه ها توانایی پیش بینی این رخ داد را ندارند.

انتهای پیام/