به گزارش پارس نیوز، 

محمد کشتی آرای رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان درباره آخرین وضعیت طلا و سکه در بازار اظهار کرد: از روز گذشته قیمت طلا روند صعودی به خود گرفته است؛ اما قیمت جهانی روند نزولی داشته است.

وی تصریح کرد: شرایط داخلی باتوجه به افزایش قیمت ارز و تقاضایی که ایجاد شده باعث شده که قیمت طلا و سکه با افزایش قیمت مواجه شود.

کشتی آرای گفت:امروز در بازار آزاد سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۴ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۳ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان معامله شد. در بازار آزاد هر قطعه نیم سکه بهار آزادی ۱ میلیون و ۹۰۳ هزار تومان، ربع سکه ۹۵۳ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۶۴۳ هزار تومان فروخته شد.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران، در پاسخ به این پرسش که وضعیت طلا تا پایان هفته چگونه ارزیابی شود افزود: نوسان در بازار وجود دارد و از روز گذشته قیمت رو به افزایش است، بنابراین اگر تقاضا در بازار برآورده شود به طور قطع می‌تواند تعدیل را در قیمت بوجود آورد.

به گفته کشتی آرای، هم اکنون نمی‌توان قیمت طلا و سکه را در بازار پیش بینی کرد.

براساس این گزارش، هر گرم طلای ۱۸ عیار با کاهش نسبت به دیروز ۴۲۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با قیمت ۱.۹۸۹ دلار و ۴۸ سنت معامله می‌شود.

انتهای پیام/