به گزارش پارس نیوز، 

ابراهیم درستی رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت گوشی تلفن همراه در بازار اظهار کرد:  به دلیل آنکه شتاب خرید در بازار وجود ندارد، قیمت گوشی تلفن همراه  بین ۱۵ تا ۲۵ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به نوسان نرخ ارز و تأثیر آن بر قیمت گوشی‌های همراه، افزود: زمانی که قیمت دلار به صورت جهشی بالا می‌رود به طور طبیعی قیمت گوشی همراه برهمان مبنا بالا می‌رود و این روند هنگام افت قیمت دلار نیز بر قیمت گوشی‌های همراه تأثیر می‌گذارد.

درستی، تأکید کرد: اگر واردکننده ارز را بر مبنای ۸۲۰۰ تومان خریداری و بتواند شرایط بازار را برای فروشنده تأمین کند، در این صورت می‌توان  کاهش قیمت ۴۰ تا ۴۵ درصد در بازار  را انتظار داشت.

رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل در ادامه تصریح کرد: در صورت قیمت گذاری حدود ۶۰۰ هزار گوشی متوقف در گمرک کمبود و گرانی گوشی‌های همراه در بازار جبران می‌شود.

درستی در پایان گفت: با اجرای طرح رجیستری، هر گوشی با یک سیم کارت مشخص در شبکه به ثبت رسیده است و در صورتی که سیم کارت دیگری داخل گوشی گذاشته شود، نیازمند طی فرآیند انتقال مالکیت است که باید از سوی مالک اولیه گوشی انجام شود، به همین دلیل گوشی سرقت شده به کار سارقان نمی‌آید و از این جهت این طرح، تا حدودی جلوی سرقت گوشی‌های موبایل را سد کرده است.

انتهای پیام/