به گزارش پارس نیوز، 

منصور معظمی رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در حاشیه همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه ویژه اقتصادی گرمسار گفت: تلاش می‌کنیم تا از دغدغه سرمایه‌گذاران بکاهیم، زیرا در شرایط کنونی افرادی که در طرح‌های مختلف اقتصادی کشور سرمایه‌گذاری می‌کنند در واقع دغدغه خدمت دارند.

وی افزود: کار ما فعالیت در مناطق آزاد نیست، اما به دلیل اینکه منطقه گرمسار کویری است، سازمان گسترش به عنوان یک سازمان توسعه‌ای به دنبال توسعه این منطقه برآمده است.

معظمی اعلام کرد: ایدرو در حال واگذاری طرح‌های منطقه گرمسار به بخش خصوصی است و تاکنون ۱۶ قرارداد در این راستا منعقد شده است.

مدیرعامل ایدرو ادامه داد: هنوز کار اجرایی شروع نشده، اما باتوجه به زمینه‌سازی های صورت گرفته پیش‌بینی می‌کنیم در آینده نزدیک پروژه وارد مرحله اجرایی شود و ایدرو قول می‌دهد در تمام شرایط در کنار سرمایه گذاران بماند.

وی با اشاره به سهم ۲۰ تا ۳۰ درصدی ایدرو در تمام طرح های اجرایی تاکنون، تصریح کرد: تمام توان خود را بکار می بندیم تا چراغ پر نوری که در منطقه گرمسار روشن شده را پرفروغ تر کنیم.

وی افزود: امروز سرمایه گذاری فقط یک کار نیست، بلکه عبادت است و کارآفرینان جایگاه خاصی در اقتصاد کشور دارند‌.

رئیس سازمان گسترش ونوسازی صنایع ایران تأکید کرد: ایدرو تاکنون ۳۵۰میلیارد از منابع داخلی را در این پروژه هزینه کرده است و بطور حتم سرمایه گذاری و رشد اقتصادی در این منطقه از ماهشهر نیز بهتر خواهد بود.

وی گفت: وظیفه ایدرو در کنار صنایع خودروسازی، صنایع سنگین و کشتی سازی حمایت از طرح‌های دانش محور است که امیدواریم با تدابیری که در بودجه ۹۸ دیده شده بتوانیم به این هدف نایل شویم.

معظمی با خطیر خواندن مبحث راه سازی و نقل و انتقال تصریح کرد: واردات صرف واگن با اصل اقتصاد مقاومتی در تضاد است و به دنبال بومی سازی این صنعت در داخل کشور هستیم.

وی با تأکید برنقش محرومیت زدایی ایدرو در مناطق محروم گفت: در تلاشیم با کمک مجلس شورای اسلامی طرح‌هایی را برای محرومیت زدایی در برخی مناطق کشور اجرا کنیم.

وی در پایان تأکید کرد: این نیست که هرچه سردمداران بی عقل جهان می‌گوید، محقق شود و رسوایی بزرگ عربستان در ترکیه چیزی است که حتی دولت آمریکا هم نتوانست آن را کتمان کند.

 

انتهای پیام/