به گزارش پارس نیوز، 

در حالیکه با افزایش نرخ قبوض تلفن ثابت این دوره در صورتحساب مشترکان مخابرات ایران، روز گذشته یکی از رسانه‌های دولت اعلام کرد که به درخواست مخابرات، از پرداخت هزینه قبوض این دوره خودداری کنید اما مدیر روابط عمومی این شرکت نسبت به این اطلاع‌رسانی واکنش نشان داد و به تکذیب آن پرداخت.

محمدرضا بیدخام با بیان اینکه در صورتحساب این دوره برخی مشترکان تلفن ثابت، افزایش نرخی مشاهده می‌شود که علت آن آشنا نبودن مشترکان در استفاده از اینترنت بوده است، گفت: مشترکان تهرانی این دوره نیز باید صورتحساب‌های خود را پرداخت کنند اما اگر مبلغی بیش از اندازه در صورتحساب درج شده باشد، مشترک برای دوره بعد بستانکار خواهد شد.

وی با تببین علت افزایش نرخ قبوض مشترکان در این دوره گفت: با توجه به آشنا نبودن مشتریان با استفاده از اینترنت تلفن ثابت در مخابرات منطقه تهران، سقف مصرف هزینه بخشی از مشتریان که حدود 105 هزار نفرند افزایش یافت که مشتریان از این موضوع آگاهی نداشتند اما آنان می‌توانند با مراجعه به سامانه 1818 یا با تماس به تلفن 2000 برای پرداخت قبوض خود اقدام کنند.

با این حال در اطلاعیه مخابرات که روی سایت آن قرار گرفته، آمده است:

«هزینه کارکرد فراتر از سقف اینترنت برخی از مشتریان مخابرات ایران (منطقه تهران) با توجه به عدم اشنایی مشتریان نسبت به سقف مصرف منصفانه (FUP) از قبوض کارکرد تلفن ثابت حذف شد.»