به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از خبرگزاری رویترز از لندن، آژانس بین‌المللی انرژی روز جمعه (۲۰ مهرماه) اعلام کرد: به نظر می‌رسد بازارهای جهانی فعلاً از عرضه کافی نفت برخوردار هستند، اما صنعت نفت کم کم با فشار رو‌به‌رو می‌شود.

این نهاد در گزارش ماهانه خود اعلام کرد که ظرفیت مازاد عرضه نفت در جهان اکنون به کمتر از ۲ درصد از تقاضای جهانی رسیده و ممکن است کاهش بیشتری در راه باشد.

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد: این فشار می‌تواند برای مدتی با ما باشد و به احتمال زیاد با افزایش قیمت نفت همراه خواهد بود، هرچند ما از وجود این فشارها و تأثیر منفی احتمالی آنها بر اقتصاد جهانی ناخشنود هستیم.

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، روسیه و دیگران، همچون تولیدکنندگان نفت شیل در آمریکا، تولید نفت خود را از ماه مه امسال تا کنون به شدت افزایش داده‌اند و عرضه جهانی نفت را یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز بیشتر کرده‌اند.

در مجموع، اوپک تولید نفت خود را از ماه مه امسال تا کنون ۷۳۴ هزار بشکه در روز افزایش داده و عربستان و امارات، بیش از دیگران برای جبران افت تولید برخی اعضا تلاش کرده‌اند.

آژانس بین‌المللی انرژی برآورد خود از رشد تقاضای نفت در سال جاری میلادی و سال آینده میلادی را کاهش داد و اعلام کرد: این به دلیل ضعیف‌تر شدن دورنمای اقتصادی، نگرانی‌های تجاری و افزایش قیمت نفت است.

این نهاد همچنین اعلام کرد سطح ذخیره‌سازی نفت در کشورهای صنعتی عضو سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی (او‌یی‌سی‌دی) در سه ماه سوم سال ۲۰۱۸ میلادی، برای نخستین بار از سال ۲۰۱۶ میلادی تاکنون افزایش یافته است.

انتهای پیام/