به گزارش پارس نیوز، 

روهام مقصودلو دبیر نخستین دوسالانه مسابقات معماری و شهرسازی ایران در نشست خبری امروز با بیان اینکه از سال 94 اقدامات بسیار زیادی جهت استفاده از توانایی‌های معماران جوان ایران انجام داده‌ایم گفت: از اواخر سال گذشته ایده برگزاری این نوع مسابقات را ایجاد کرده‌ایم و  هفته آینده شاهد برگزاری این مسابقات هستیم.

وی ادامه داد: جهت تقویت بخش آموزش در هنر معماری کارگاه‌های آموزشی را با همکاری دانشگاه‌های هنر برگزار گرده‌ایم و سعی کرده‌ایم آموزش را جزو ارکان اصلی این مسابقات قرار دهیم.

مقصودلو ادامه داد: در این مسابقات از داوران بین‌المللی دعوت کردیم و نمایشگاهی از آثار منتخب سه ساله گذشته معماران را برگزار خواهیم کرد.

دبیر نخستین دوسالانه مسابقات معماری و شهرسازی ایران افزود: در این نمایشگاه از کتاب مسابقات معماری و شهرسازی: تجارت جهانی، الزامات و توصیه‌ها رونمایی می‌شود.

وی همچنین از برگزاری نشست‌های تخصصی در قالب اخلاق حرفه‌ای و مسابقات معماری و شهرسازی و همچنین رعایت حقوق معنوی و معنوی و اصالت آثار برگزار می‌شود.

مقصودلو تصریح کرد: ما در این مسابقه شرط اولیه را استفاده کارفرمایان از طرح‌های شرکت‌کنندگان قرارداده‌ایم ولی هیچ الزام و یا شرطی برای استفاده از این طرح‌ها نگذاشته‌ایم.

در ادامه این نشست خدادادی دبیر دائمی مسابقات معماری و شهرسازی ایران با اشاره به اینکه در سال 96، 75 درصد از مسابقات ثبت و در سال 97، 90 درصد از مسابقات ثبت شده است افزود: ثبت چنین مسابقاتی نشان دهنده عملکرد مناسب معماران در این بخش است.

وی با بیان اینکه در گذشته در هیچ مسابقه‌ای ارکان آن قید نشده بود اما در این دوره از مسابقات تمامی ارکان که شامل کارفرمایان و مدیران است به ثبت رسیده و روند برگزاری آن به صورت کامل رصد می‌شود.

خدادادی اظهار کرد: در این دوره از مسابقات سعی شده است مانع تضاد منافع شویم و مصوباتی را برای این بخش لازم‌الاجرا کرده‌ایم.

انتهای پیام /