به گزارش پارس نیوز، 

علی‌اکبر صالحی امروز در مراسم افتتاح و رونمایی از چندین پروژه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در مرکز کنترل فضای کشور اظهار داشت: در ابتدا باید به برخی مسائل بین‌المللی اشاره کنم، سؤال این است که چرا دولت جدید آمریکا چنین آشفتگی سیاسی در دنیا پیش آورده است؟

وی توضیح داد: در آمریکا تفکرات متعددی حاکم است و هر نحله فکری شاخصی دارد مثلاً «کسینجر» توصیه کرده است که الان وقت آن است که آمریکا حیای سیاسی را کنار بگذارد و یک‌جانبه عمل کند، فشار بیاورد و طبق منطق قدرتشان که زور دارند، عمل کنند و معتقدند اگر آمریکا فشار بیاورد، هیچ کس حتی اتحادیه اروپا چاره‌ای جز تمکین ندارد. 

صالحی ادامه داد: رئیس جمهور آمریکا در بسیاری از حوزه‌ها رفتار خاصی را انتخاب کرده است و این فقط مختص برجام نیست. پس یک دلیل بروز این مشکل پیروی از استراتژی سیاسی کنار گذاشتن حیات سیاسی و رفتار یک‌جانبه‌گرایی و استفاده از زور در آمریکا است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: ما با چالش‌های جدی با آمریکا مواجه هستیم.

وی به آیات قرآن اشاره کرد و گفت: طبق آیات قرآن «اگر به شما نفعی برسد، آنها ناراحت می‌شوند، اگر به شما ضرری برسد آنها (دشمنان) خوشحال می‌شوند و اگر صبر کنید و تقواپیشه کنید و مقاومت کنید و توکل کنید مکر آنها ضرری به شما وارد نمی‌کند». 

صالحی تأکید کرد: ما نباید فکر کنیم که آنها (آمریکا) دوستان ما هستند خداوند بر صبر و تقوا تأکید دارد و در دل صبر هوشمندی، تدبیر، درایت و هوشیاری است.

وی گفت: در سفر رئیس جمهور به نیویورک هیچ‌گاه طبق تجربه‌ای که من داشتم در چالشی که یک سر آن آمریکا و یک سر آن ایران بود، ایران در چنین مجمع بین‌المللی مورد حمایت نبود و آمریکا منزوی نشده بود. 

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: ایران به عنوان کشوری که از قدرت منطق پیروی می‌کند و آمریکا به عنوان کشوری که از قدرت و زور پیروی می‌کند، ثابت شد که ایران اهل تفاهم است، اما آمریکا همه چیز را حتی مصوبات شورای امنیت سازمان ملل که خود عضو آن است، زیر پا می‌گذارد.

صالحی افزود: تا امروز ایران نشان داده است در نهایت هوشیاری، هوشمندی و عقلانیت، سیاست خارجی خود را پیش می‌برد و دست برتر دارد. 

وی با اشاره به افتتاح چندین پروژه در مرکز کنترل فضای کشور گفت: امروز پروژه‌هایی در حوزه کنترل ترافیک هوایی و مدیریت ایمنی افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی با تأکید بر اینکه ایمنی وجه اشتراک شرکت فرودگاه‌ها (صنعت هوایی) و صنعت هسته‌ای است، گفت: در هر دو سازمان ایمنی ارتباط جدی با سلامت انسان‌ها دارد، ما در صنعت هسته‌ای توجه ویژه‌ای به ایمنی داریم، لذا استانداردها را در اندازه اعلای خود حفظ می‌کنیم، ما امین مردم در این حوزه هستیم و مردم به اعتبار اعتماد به ما در همچنین صنعتی آرامش دارند که این در صنعت هوایی نیز مصداق دارد. 

انتهای پیام/