به گزارش پارس نیوز، 

 از پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران حسن خیریانپور در جلسه کارگروه اقتصادی استان افزود: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت مازندران در روستاها ساکن هستند و این افراد جز جمعیت مولد جامعه به شمار می روند، پوشش بیمه ای آنها می تواند بسیار آنها را یاری برساند.
وی جمعیت هدف بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مازندران را 461 هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: بکارگیری راهکارهای خلاق برای معرفی و اطلاع رسانی این بیمه می تواند در رسیدن به هدف مورد نظر برای پوشش کامل همه افراد مشمول طرح تاثیر بگذارد.
براساس آخرین آمار ارائه شده از سوی بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مازندران تاکنون حدود 85 هزار نفر در این استان زیر پوشش این بیمه قرار گرفتند.
معاون استاندار بر عزم همگانی و همکاری بیش از پیش فرمانداران، بخشداران و همه دستگاه های اجرایی مرتبط برای توسعه این امر مهم تاکید کرد و گفت: از همه ظرفیت های رسانه ای نظیر رسانه های جمعی و صدا و سیما، بخشداری ها، دهیاری ها و دستگاه ها و نهادهای تبلیغی، ترویجی و فرهنگی در جهت فرهنگ سازی بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و تنویر افکار عمومی در این راستا باید بهره برد و همه باید پای کار بیایند تا آمار پوشش بیمه ای در این بخش ارتقا یابد.
خیریانپور در ادامه این نشست با اشاره به این که 75 نوع محصول کشاورزی در مازندران کشت و تولید می شود، اظهار داشت: رقم این تولیدات سالانه به حدود 7 میلیون تن می رسد که می تواند جایگاه صادراتی داشته باشد.
معاون استاندار به هدف گذاری 3 میلیارد دلاری صادرات مازندران تا پایان برنامه ششم توسعه استان و لزوم تحقق آن با مشارکت همه دست اندرکاران و فعالان بخش های دولتی و خصوصی اشاره کرد .
2096/1899