به گزارش پارس نیوز، 

سید محمد احمدی روز یکشنبه در سومین جلسه کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان که با حضور مدیرکل طرح‌های اقتصادی و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی برگزار شد، افزود: با نظارت دقیق در ارائه تسهیلات می توان ضمن حمایت از مددجویان در جهت توانمندسازی آنان نیز گام برداشت.
وی کمیته امداد را از جمله دستگاه های حمایتی موثر و یادگار معمار کبیر انقلاب اسلامی خواند و گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی از سازمان های حمایتی موفق به شمار می روند که عملکرد قابل قبولی در حوزه توانمندسازی و اشتغال مددجویان داشته اند.
وی با اشاره به دستور استاندار گیلان مبنی بر تشکیل کمیته های 48گانه در بخش های مختلف تصریح کرد: از این تعداد بیش از 10کمیته بصورت مستقیم و غیر مستقیم مباحث اشتغالزایی را دنبال می کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان با اشاره به ایجاد هزاران شغل در بستر گردشگری، صنعت و کشاورزی خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده که بانک‌ها در ارائه تسهیلات به مددجویان پیشقدم بوده اند که امیدواریم این رویه در ادامه نیز دیده شود.
خادمی مدیرکل طرح‌های اقتصادی و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی نیز در ادامه این جلسه، با اشاره به فعالیت های موفق کمیته امداد در استان های مختلف به ویژه گیلان تصریح کرد: سال گذشته 136 هزار طرح اشتغال در سراسر کشور اجرا شد که با اجرای این طرح‌ها 152 هزار فرصت شغلی برای محرومان و افراد کم‌برخوردار کشور جامعه فراهم شده است.
وی یادآور شد: سال گذشته 18 هزار مورد کاریابی از سوی کمیته امداد امام خمینی در کشور انجام‌ شده و در مجموع 170 هزار مددجو کمیته امداد سال گذشته مشغول به کار شدند.
خادمی با بیان اینکه در استان 20 هزار خانواده جمعیت کمیته امداد امام خمینی به خودکفایی رسیده و از پوشش کمیته امداد خارج شدند، تصریح کرد: جامعه مددجویی استان سالخورده و گیلان مسن‌ترین جامعه مددجویی را در کل کشور دارد و یکی از اقدامات مهم کمیته امداد در شرایط اقتصادی کنونی این است که در حوزه اشتغال، فرقی بین مددجوی مستمری‌بگیر کمیته امداد و نیازمندان واقعی بیرونی وجود ندارد.
افزون بر 103 هزار خانوار در استان گیلان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.
7296/2007