به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از رویترز، شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای والمارت آمریکا دو هفته پیش طی نامه‌ای که امروز در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت، به رابرت لایتیزر، نماینده تجاری آمریکا هشدار داد در صورتی‌ که دولت ترامپ بر واردات کالا از چین تعرفه اعمال کند، این شرکت مجبور خواهد بود قیمت محصولات خود را افزایش دهد.

این نامه تنها چند روز پس از تهدید ترامپ به اعمال تعرفه گمرکی بر واردات ۲۰۰ میلیارد دلار کالا از چین به نماینده تجاری آمریکا ارسال شده بود.

شرکت والمارت که بزرگ‌ترین شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای جهان محسوب می‌شود، در نامه خود آورده است که این تعرفه‌ها می‌تواند قیمت همه چیز از محصولات غذایی گرفته تا نوشیدنی‌ها و محصولات بهداشتی را بالا ببرد.

والمارت ارسال این نامه را تأیید کرده و طی بیانیه‌ای از دو کشور خواست تا مشکلات خود را حل کنند.

اوایل هفته جاری ترامپ با صدور فرمان اعمال تعرفه ۱۰ درصدی بر واردات ۲۰۰ میلیارد دلار کالا از چین، مناقشه تجاری بین دو کشور را وارد مرحله تازه‌ای کرد.

والمارت در نامه خود به اجاق گاز، دوچرخه، چراغ‌های کریسمس، کلاه کاسکت و سرویس خواب به عنوان کالاهایی که قیمت آنها افزایش خواهد یافت اشاره کرد.

والمارت در نامه خود نوشت: به عنوان بزرگ‌ترین شرکت خرده‌فروشی در آمریکا و یکی از بزرگترین خریداران کالاهای تولید آمریکا، ما به شدت نسبت به تأثیر این تعرفه‌ها بر فعالیت خود، مشتریانمان، تأمین‌کنندگان و کل اقتصاد آمریکا نگران هستیم. 

انتهای پیام/