به گزارش پارس نیوز، 

سیدعلی آقازاده پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از شرکت آلومینیوم در اراک اظهار داشت: برطرف‌سازی مشکلات صنایع و حرکت به سمت حفظ اشتغال از جمله راه‌های رسیدن به رونق اقتصادی است که در مسیر اقتصاد مقاومتی باید مورد توجه ویژه باشد.

وی افزود: لازمه حفظ فرصت‌های شغلی موجود استفاده از ابزارها و برنامه‌های کارشناسی‌‌شده است که اولویت اصلی در این زمینه رسیدگی به مشکلات صنایع است که باید در برنامه‌ریزی‌ها مورد توجه قرار گیرد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: حمایت از تولید داخل در این مسیر از اهمیت به‌سزایی برخوردار است که این مهم به‌ویژه در بخش شرکت‌های مادرتخصصی باید مورد توجه بیشتر باشد زیرا تحقق اقتصاد مقاومتی تا حدود زیادی به این امر بستگی دارد.

آقازاده بیان کرد: حمایت از جامعه کارگری هم از دیگر موارد مهم در این مسیر بوده که خوشبختانه مدیران دستگاه‌های اجرایی همواره در رابطه با این قشر دغدغه‌مند بوده‌اند و برای برطرف کردن مشکلات آنها تلاش کرده‌اند و باید همواره حمایت از این جامعه ارزشمند را جزو تکالیف اصلی خود قرار دهند.

وی ادامه داد: بنابراین حمایت از کارگر هم در سایه حمایت از تولید داخل قرار دارد که اگر حمایت هدفمند از واحدهای تولیدی را داشته باشیم تا بتوان تولید کالای داخل را تحقق بخشید در واقع می‌توان گفت در راستای رونق اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت مردم گام برداشته‌ایم و به سرمایه‌گذاری پایدار دست یافته‌ایم.

استاندار مرکزی با اشاره به شرکت آلومینیوم ایران به‌عنوان یکی از شرکت‌های مادرتخصصی اراک گفت: در حال حاضر یکی از شرکت‌های فعال و پویای استان مرکزی شرکت آلومینیوم ایران است که با فعالیت بیش از 4 هزار نفر در آن نقش مهمی را در اشتغال استان دارد که برای حفظ اشتغال موجود باید مجموعه مدیریتی این شرکت را حمایت کرد.