به گزارش پارس نیوز، 

رقیه یادگاری، با اشاره به قانون منع به‌کارگیری مدیران بازنشسته اظهار داشت: در حال حاضر ابلاغی برای نظارت بر این کار نداشتیم البته این قانون به تازگی هم توسط شورای نگهبان تایید شده است.

وی افزود: رئیس و روسای دستگاه‌های اجرایی خود موظف هستند که این کار را انجام دهند، در استان مرکزی ما آماری از مدیرانی که مشمول این قانون باشند را نداریم.

رئیس مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی تصریح کرد: سامانه کارمند ایران را داریم که مشخصات کارمندان در آن وجود دارد و امکان دسترسی به این سامانه برای ما وجود دارد، ولی در این سامانه سوابق قبلی کارمندان وجود ندارد که مشخص شود در گذشته بازنشسته یا بازگشت به‌کار بوده یا اینکه این شرایط را نداشته است.

یادگاری بیان کرد: این سابقه را در سامانه کارمند ایران نداریم، اما این اطلاعات را امور استخدامی دارد، اطلاعات را داریم، اما سوابق را سازمان بازنشستگی دارد و در حال حاضر هم برای نظارت ابلاغی را نداشته‌ایم.

وی ادامه داد: هر رئیس دستگاه اجرایی موظف به اجرای این قانون است، قانون مشخص و روشن است و کسی نمی‌تواند آن را اجرا نکند و رئیس دستگاه‌های اجرایی موظف به مشخص کردن افراد مشمول این قانون در مجموعه خود هستند.

رئیس مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی عنوان کرد: به احتمال زیاد در صورت ابلاغ دستوری در این زمینه نظارت بر این کار در استان به مجموعه مدیریت و برنامه‌ریزی سپرده می‌شود و مطمئنا دستگاه‌های نظارتی مانند بازرسی دیوان محاسبات هم در مرحله بعد ورود پیدا می‌کنند.

یادگاری خاطرنشان کرد: این مورد را بیشتر در شرکت‌های دولتی داریم نه در سازمان‌های دولتی و مشکلی هم نخواهیم داشت، زیرا قانون است.