به گزارش پارس نیوز، 

 علیرضا مهاجر امروز در حاشیه ششمین گردهمایی سراسری کشت محصولات زراعی سال زراعی 97 - 98 اظهار کرد: از سال 94 توانسته‌ایم تولید دانه‌های روغنی را بیش از 7 برابر افزایش دهیم به طوریکه 340 هزار تن تولید و 333 هزار تن نیز از کشاورزان خریداری شده است.

وی افزود: برای سال زراعتی 97 - 98 تدارک تولید 350 هکتار دانه روغنی دیده شده است و برای اولین بار تمام بذر مورد نیاز زارعان را تامین و در اختیار کشاورزان قرار داده‌ایم.

مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: این سطح در مواقعی حتی با 75 درصد یارانه در اختیار کشاورزان قرار گرفته تا مشکلی در روند تولید دانه‌های روغنی در کشور ایجاد نشود.

مهاجر گفت: به کشاورزان توصیه می‌شود که از استفاده بیش از اندازه از بذور خودداری کنند زیرا این امر نه تنها به افزایش تولید کمک نمی‌کند بلکه به تولید نیز آسیب وارد می‌کند.

فروش دستگاه‌های دانه‌کار با 7 میلیون یارانه دولتی

وی تاکید کرد: در سال گذشته بیش از 2500 دستگاه ریزدانه‌کار به کشور وارد شد و اکنون این دستگاه‌ها بومی شده‌اند و با یارانه 5 تا 7 میلیون تومانی در اختیار زارعان قرار می‌گیرد.

مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی در پایان گفت: با توجه به شرایطی که در کشور وجود دارد در سال زراعی گذشته تنها 2.5 درصد به نرخ خرید تضمینی کلزا اضافه شد اما در سال جاری پیشنهاد ما 3450 تومان است که امیدواریم دولت حداقل با نرخ 3350 تومانی موافقت کند تا کشاورزان نیز بتوانند تورم موجود در جامعه را تحمل کنند.