به گزارش پارس نیوز، 

فرهاد فزونی عضو اتاق بازرگانی در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت صادرات اظهار کرد: با بالارفتن قیمت ارز، میزان درآمد صادرکنندگان افزایش پیدا می‌کند، بنابراین اگر قیمت ارز افزایش یابد، قیمت تولید هم بالا می رود.

وی ادامه داد:بالارفتن قیمت ارز، می تواند مشکلاتی را برای صادرکنندگان ایجاد کند چرا که استفاده از نیروی انسانی و لوازم اولیه  برای کارخانجات، نمونه ای از  این مشکلات است.

این عضو اتاق بازرگانی، درپاسخ به این پرسش که در صادرات غیرنفتی موفق عمل کرده ایم یا خیر گفت: درحال حاضر یکی از مشکلات صادرات غیرنفتی، پول هایی است که از خریداران گرفته  و به کشور وارد می شود که امیدواریم این انتقال وجه، در کشور با صرافی‌ها بزودی حل شود.

فزونی اظهار کرد: در سال های اخیر بواسطه نوسانات شدید قیمت نفت در بازاهای جهانی و رشد جمعیت، بیش از گذشته توجه خود را به صادرات غیرنفتی معطوف کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه صادرات غیرنفتی بعد از سرمایه گذاری در تکنولوژی نادیده گرفته شده است بیان کرد: بیشتر شرکت‌ها که اکثرا دولتی هستند به فکر سرمایه تولید بلندمدت نبوده اند. اجرای اصل ۴۴ که با فرمان مقام معظم رهبری اجرا شد تا حدی توانست مشکلات را به حداقل برساند.

عضو اتاق بازرگانی گفت: باتوجه به شرایط کنونی جامعه و افول روزافزون منابع انرژی از جمله نفت و افت درآمد‌های ناشی از آن و رشد نامناسب جمعیت، اهمیت ویژه صادرات غیرنفتی به خوبی مشهود است.

انتهای پیام/