به گزارش پارس نیوز، 

علی لاریجانی در حاشیه بازید از شرکت فولاد غرب آسیا در جمع خبرنگاران با اشاره به رفع زنجیره‌ای مشکلات کارخانه‌داران برای بازگشت به چرخه تولید اظهار داشت: باید هر یک از کارخانه‌ها و مراکز تولید مانند شرکت فولاد غرب آسیا با تشکیل یک ستاد به حل مشکلات خود همت کنند.

وی با تأکید بر تغییر رویکرد خودروسازان داخلی از استفاده از تولیدات داخلی افزود: خودروسازان داخلی باید برای تأمین نیازهای خود به تولید کننده داخلی اعتماد کرده تا تولیدکنندگان و کارخانجات داخلی بتوانند به چرخه تولید بازگشته و مشکلات خود را حل کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایجاد بازار ثانویه ارز را عامل ایجاد ثبات در کشور دانست و خاطرنشان کرد: باید برای رونق تولیدات داخلی و ایجاد ثبات در بازار تدابیری جدید اندیشید و با حل مشکلات داخلی بانک‌ها و افزایش سرمایه در گردش  حجم سرمایه‌گذاری را افزایش داده و اشتغال‌زایی کنیم.

وی پروژه‌های نیمه‌کاره دولتی را نیازمند مشوق اقتصادی برای ورود بخش خصوصی دانست و گفت: باید پروژه‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی واگذارشده و این مستلزم ایجاد انگیزه‌های لازم با دادن مشوق‌های اقتصادی به آن‌ها است که یکی از این بسته‌های تشویقی 10 سال معافیت مالیاتی است.

لاریجانی عدم پرداخت منابع اولیه بلافاصله بعد از شروع کار را از دیگر بسته‌های تشویقی برای بخش خصوصی عنوان کرد و ادامه داد: برای ایجاد اشتغال و گذر از این دوران باید برنامه‌های اقتصادی دولت هر چه سریع‌تر اجراشده و همه ارگان‌ها به میدان عمل بیایند.