به گزارش پارس نیوز، 

عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار  راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از کمبود شدید لاستیک برای ناوگان حمل و نقل جاده‌ای به ویژه کامیون‌ها خبر داد و گفت: هم‌اکنون ناوگان جاده‌ای نیازمند 100 هزار حلقه لاستیک است که متأسفانه در این بخش وزارت صمت همکاری لازم را انجام نمی‌دهد.

وی ادامه داد: تاکنون چندین جلسه با معاونان و روسای وزارت صمت برگزار  و نیاز خود را به آنها اعلام کرده‌ایم، اما تا به امروز به درخواست ما رسیدگی نشده است.

حسن‌نیا افزود: چند ماه پیش تعدادی نمایندگی  عرضه لاستیک در شرکت‌های حمل و نقلی  تأسیس شد، اما این نمایندگی‌ها  تنها کمتر از 10 درصد از  لاستیک مورد نیاز دراین بخش را تامین کردند.

مدیرعامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با تأکید بر اینکه هم‌اکنون بزرگترین مشکل رانندگان کامیون نبود لاستیک است، افزود: کمبود لوازم یدکی خودرو از جمله روغن و یا سایر قطعات یدکی مورد درخواست رانندگان است، اما به دلیل آنکه استهلاک لاستیک در جاده‌ها بسیار زیاد است، بنابراین ضرورت تامین لاستیک بیش از سایر قطعات است.

حسن‌نیا تصریح کرد: 340 هزار کامیون، اتوبوس، مینی‌بوس در جاده‌های کشور روزانه در حال رفت و آمد هستند، بنابراین اگر مشکلی در این بخش ایجاد شود، بخش حمل و نقل جاده‌ای به طور کامل به خواب خواهد رفت.

مدیرعامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در مورد حذف واسطه‌ها در شرکت‌های حمل و نقلی گفت: با راه‌اندازی سامانه جدید و رصد  روزانه جابجایی بار کامیون‌ها واسطه‌ها و دلالان از این بخش در حال حذف شدن  هستند.

وی در پایان تأکید کرد: مشکل لاستیک در بخش ناوگان جاده‌ای نسبت به سایر بخش‌ها بسیار حادتر است.

انتهای پیام/