به گزارش پارس نیوز، 

به نقل ‌از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، عبدالهاشم حسن‌نیا‌ با اعلام این مطلب اضافه کرد: از خردادماه امسال و در راستای رسیدگی به مطالبات و مشکلات رانندگان بیش از 14 هزار شکایت توسط سامانه‌های ویژه‌ای که به این منظور پیش‌بینی و فعال شده، دریافت شد که برای رسیدگی و حصول نتیجه به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ارجاع می‌شود.

‌وی افزود: ثبت این حجم از شکایات در مدت زمان کوتاه حاکی از این موضوع است که رانندگان و فعالان این صنف، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را به عنوان مرجعی برای حل مشکلات خود می‌شناسند و به آن اعتماد دارند.

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای از مدیران زیرمجموعه خود خواست با همه توان و با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود در ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در جهت احقاق حقوق رانندگان تلاشگر حوزه حمل و نقل جاده‌ای کالا تلاش کنند و بدین منظور نظارت لازم بر عملکرد واحدهای مختلف داشته باشند و هیچ‌گونه مماشاتی در این خصوص قابل پذیرش نخواهد بود.

 معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که به منظور رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل و نقل کمیسیون ویژه ماده 12 در محل پایانه‌های بار تشکیل می‌شود و رأی صادر می‌کند، گفت: در این مدت پرونده 502 شرکت حمل‌ونقل متخلف بررسی شده که منجر به 81 مورد لغو پروانه فعالیت، 277 مورد جریمه نقدی، 88 مورد تذکر و 56 مورد برائت شده است.

وی افزود: در پی درخواست‌های مطالبات صنفی رانندگان، سامانه‌های اطلاع‌رسانی شامل تلفن گویای 141 (داخلی 5)، سامانه پیامکی 3000141، سایت WWW.141.ir و صندوق پستی 3773-14155برای دریافت شکایات و انتقادات رانندگان فعال‌سازی شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ابراز امیدواری کرد با حمایت سایر دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط، بستر حل مشکلات رانندگان و تأمین رفاه این قشر تلاشگر در جامعه فراهم شود.

* قدردانی کانون انجمن‌های صنفی رانندگان ناوگان حمل کالای کشور از ‌هوشمندی رانندگان‌

کانون انجمن‌های صنفی رانندگان ناوگان حمل و نقل سراسر کشور با صدور اطلاعیه‌ای، از بزرگ‌منشی و هوشمندی انجمن‌های صنفی رانندگان و همچنین رانندگان تلاشگر حوزه حمل و نقل جاده‌ای سراسر کشور قدردانی کرد.

‌در این اطلاعیه آمده است: هیات مدیره و بازرسان این کانون در برابر بزرگ‌منشی و تیزهوشی‌ رانندگان عزیز که پس از حماسه تاریخی آذرماه 62 که به فرمان تاریخی امام راحل (ره) تخلیه بنادر، برگ زرین را در تاریخ خود ثبت کردند، کمال تشکر و قدردانی را دارد و امروز هم برگ زرین دیگری را در تاریخ خود به دلیل زدن مشت محکم به دهان دشمنان خودفروخته و ضعیف‌، به ثبت رساندند و دشمنان را مبهوت و مأیوس کار خود کردند و رهبر عزیزمان را خوشحال و همراهی کردند.

در بخش دیگری از این اطلاعیه خطاب به رانندگان آمده است: اگر چه خواسته‌های شما به‌حق بود ولی متأسفانه بعضی از ایادی خودفروخته حقوق شما را به سمت سیاسی کشیده بودند ولی شما ثابت نمودید که پیرو رهبر عزیزتان هستید و نظام و دولت را دوست دارید پس حرکت شجاعانه شما عزیزان موجب شد که مسئولان ذیربط و هیات مدیره و بازرسان این کانون تلاش خود را دوچندان جهت احقاق حقوق شما عزیزان بکار گیرند.

در پایان این اطلاعیه خطاب به راننده‌ها آمده است: این کانون از این به بعد به‌صورت شبانه‌روزی در خدمت شما عزیزان خواهد بود؛ در آخر فقط در یک کلام اولاً زبان ما قاصر در برابر بزرگ‌مردی شما دوماً نمیدانیم که چگونه و با چه زبانی از شما عزیزان تشکر و قدردانی نمائیم. دست مریزاد، احسنت.

انتهای پیام/