به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از اسپی‌گلوبال ، یک مقام ارشد دولت ژاپن گفت: این کشور همچنان مُصر به دریافت مجوز از دولت آمریکا برای ادامه واردات نفت از ایران پس از آغاز اعمال تحریم‌ها است. 

وی گفت: ژاپن واردات نفت از ایران را برای امنیت انرژی و مبادلات تجاری خود بسیار با اهمیت می‌داند. 

ریو مینامی مدیر بخش نفت،‌گاز و منابع معدنی وزارت اقتصاد،‌بازرگانی و صنعت ژاپن در این مصاحبه گفت: حتی در دور دوم مذاکرات با آمریکا ژاپن در این زمینه همچنان اصرار داشت. 

وی گفت: مبنای اصلی ما مستثنی شدن از تحریم‌های امریکا علیه ایران است. 

وی درباره کاهش واردات نفت ژاپن از ایران اظهارنظر نکرد. ژاپن اوایل ماه جاری مذاکراتی را با آمریکا درباره تحریم‌های آمریکا داشته است و در این مذاکرات دو طرف توافق کرده‌اند تا به این گفت‌وگوها ادامه دهند. 

مینامی گفت: با توجه به چشم‌انداز پیش رو ما حتما باید با آمریکایی‌ها مذاکره کنیم تا بتوانیم در این زمینه آنها را متقاعد کنیم. 

این مقام  وزارت اقتصاد ژاپن ادامه داد: از منظر ژاپن ما به واردات نفت از ایران به عنوان یکی از الزامات تامین امنیت کشور خود نگاه می‌کنیم و از طرفی نیز پیگیر تاثیر این تحریم‌ها بر شرکت‌های ژاپنی هستیم. پالایشگاه‌های ژاپنی از دولت این کشور خواستند تا به جد به دنبال دریافت مجوز،‌مستثنی شدن تحریم‌ها از آمریکا باشد، چرا که آنها می‌خواهند به واردات نفت از ایران در سطوح قبل ادامه داده و آن را کاهش ندهند. 

مینامی درباره احتمال قطع واردات نفت از ایران گفت: این مساله به تصمیمی خود پالایشگاه‌ها بستگی دارد که بهترین راهکار برای ما مذاکره‌ با امریکایی‌ها برای دریافت مجوز است.