به گزارش پارس نیوز، 

قدرت الله ابک شامگاه دوشنبه در نشست تخصصی آموزشی دهیاران، بخشداران و رؤسای شوراهای اسلامی استان سمنان اظهار داشت: طرح بیمه منازل روستایی با هدف کاهش خسارت های ناشی از بلایای طبیعی از جمله سیل و زلزله در سراسر استان اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح با محوریت مدیریت بحران استان سمنان و همکاری اداره کل بیمه اجرایی می شود، افزود: در گام نخست سه روستا در استان برای اجرای آزمایشی این طرح انتخاب شده است که در این راستا بیمه تمامی منازل مسکونی پیگیری می‌شود.

اجرای طرح‌های تشویقی توسعه بیمه منازل مسکونی روستایی در سمنان

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان با اشاره به اینکه دهیاران و شورای روستاها موظف هستند در این عرصه بیمه منازل مردم روستاها را پیگیری کنند، تصریح کرد: بیمه نامه مسکن برای تمام واحدهای مسکونی در روستاهای انتخاب شده صادر می‌شود.

ابک با تأکید بر لزوم همکاری و مشارکت عموم مردم در راستای اجرای این طرح خاطرنشان کرد: طرح‌های تشویقی برای توسعه بیمه منازل مسکونی روستاهای استان سمنان اجرایی می‌شود.

وی از توسعه اینترنت پرسرعت در روستاهای استان سمنان خبر داد و اضافه کرد: روستا نشینان می‌توانند در ازای هر ۵۰ میلیون تومان در طول یک سال ۲۵ میلیون تومان حق بیمه پرداخت کنند.

افزایش ۴۰ درصدی گاز رسانی به روستاهای استان سمنان

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان همچنین با بیان اینکه این اقساط در بازه زمانی هشت ماهه پرداخت می شود ابراز داشت: توسعه و تقویت زیر ساخت های روستایی و حفظ جمعیت مردم روستاهای استان از دیگر اولویت های دولت برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال است.

ابک بیان کرد: ۶۸ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده برای توسعه و رسیدگی به روستاهای استان سمنان تخصیص یافته است که این اعتبارات در راستای تقویت زیر ساخت‌های موجود در این مناطق در دستور کار است.

وی از افزایش ۴۰ درصدی گاز رسانی به روستاهای استان سمنان خبر داد و تاکید کرد: در حال حاضر ۲۳۸ روستا در استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و این در حالی است که تا قبل از دولت یازدهم ۱۶۶ روستا از نعمت گاز برخوردار بودند.

تجهیز ۲۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی به سیستم‌های نوین آبیاری

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان با بیان اینکه کم آبی از دیگر چالش‌های این استان در مناطق روستایی است، تأکید کرد: توسعه و تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم‌های نوین آبیاری از دیگر اولویت‌های دولت در اجرای طرح های روستایی است.

وی با بیان اینکه ۱۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در استان سمنان پیش از دولت یازدهم به سیستم های آبیاری نوین تجهیز شدند تصریح کرد: این طرح امسال به ۲۹ هزار هکتار افزایش یافته است که نقش چشمگیری در کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی در این استان داشت.


انتهای پیام/