به گزارش پارس نیوز، 

از ساری،اصغر زاده امروز امروز در نشست با خبرنگاران به افزایش 28 درصدی رشد توزیع روغن نباتی نسبت به مشابه سال گذشته در مازندران خبر داد و گفت: سطح عمومی تقاضای مردم نسبت به خرید روغن در سالجاری نسبت به چهار ماه سال گذشته به شدت افزایش پیدا کرده است ، و با این باور که ممکن است با کمبود روغن مواجه شوند تقاضایشان نسبت به این کالا افزایش پیدا کرده است ، این در حالیست هر چه میزان تقاضا بیشتر شود به همان ترتیب قیمت نیز افزایش پیدا می کند.

وی افزود: توصیه می کنیم مردم تقاضای خود را نسبت به سال گذشته افزایش ندهند و آن را مدیریت کنند و این اطمینان را به مردم می دهیم که نظام جمهوری اسلامی و دولت تلاش می کنند تا مردم در توزیع کالاهای اساسی با مشکل مواجه نشوند.

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: برخی از اتفاقات سبب شده تا در روند تولید شاهد بروز مشکلاتی شویم و در حال حاضر روند در حال کنترل است.

وی با تاکید براینکه هرگونه اقدام برای اخلال در بازار ناپسند بوده و برخورد می شود افزود: واحدهایی که در انبارهایشان کالا داشته باشند و از عرضه کالا خودداری کنند با آن برخورد خواهیم کرد.

اصغرزاده به پرونده های مهم تخلف صنفی اشاره کرد و گفت: در زمینه گرانفروشی سیمان برای یه واحد سه میلیارد تومان، احتکار یک پکیچ ۱۷۰ میلیون تومان، پتروشیمی 6 تا 7 میلیارد تومان، انبار برنج یک میلیارد تومان، احتکار لوازم خانگی ۷۷۰ میلیون تومان پرونده تخلف تشکیل شده است.

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران میزان تخلفات شناسایی شده را سه برابر چهار ماه اول سال قبل بیان کرد و گفت: امسال ۳۷ میلیارد تومان پرونده تخلف واحدهای صنفی تشکیل شده و هفت هزار و یک مورد شناسایی تخلف صورت گرفته است.