به گزارش پارس نیوز، 

، سالوینی افزود، آمار دستگیر شدگان در بازه زمانی اول اگوست 2017 (10مرداد 1396) تا 31 جولای 2018 (9 مرداد 1397) بدست آمده است..
وزیر کشور ایتالیا در اجلاس کمیته ملی نظم و امنیت عمومی که در 'سان لوکا' در جنوب این کشور برگزار شد، تاکید کرد: 53 تن از دستگیر شدگان، جزو فراری های خطرناک مافیا محسوب می شوند.
مافیا انجمن مخفی خلافکاران در جنوب ایتالیا بود که اواسط قرن 19 میلادی به دلیل بی اعتمادی جامعه به حکومت و وابستگی مردم به افراد قدرتمند محلی در سیسیل شکل گرفت.
جرائم سازمان یافته چهار گروه مافیایی «کوزا نوسترا» در سیسیل، «کامورا» در ناپل، «اندرانگتا» در منطقه کالابریا و «ساکرا کورونا یونیتا» در استان پولیا شکل می گیرد.
بازرگانان ، کسبه، رستوران ها، بازارهای روز ، دست فروش ها و هتل ها، همواره متحمل باجگیری های مافیا هستند. فعالیت های تجاری در ایتالیا روزانه شاهد یک هزار و 300 مورد جرم گروه های مافیا است.
در ایتالیا حدود یک میلیون تاجر و کسبه قربانی جرایم و باجگیری های مافیایی هستند. این گروه ها در بخش های مهم بازار از جمله کشتارگاه ها، ماهی فروشی، رستوران ها و نانوایی های غیرقانونی، بخش گردشگری و اماکن شبانه ، سالانه میلیاردها یورو درآمد کسب می کنند.
به عقیده اتحادیه کسبه ایتالیا، گروه های جنایی مافیا سالانه 60 میلیارد یورو از قاچاق مواد مخدر، 870 میلیون یورو از قاچاق انسان، پنج میلیارد و 800 میلیون یورو از قاچاق اسلحه، یک میلیارد و 200 میلیون یورو از قاچاق اجناس و یک میلیارد یورو از راه سرقت و کلاهبرداری درآمد دارند.
اروپام**461**1917