به گزارش پارس نیوز، 

 «رحیم شهرتی‌فر» در دیدار با هیئت اقتصادی استان وان ترکیه، با اشاره به روابط دو کشور ایران و ترکیه، اظهار کرد: روابط گسترده و نزدیک بین ترکیه و ایران جای هیچ بحثی ندارد و در مرزهای بین دو کشور امنیت و آرامش برقرار است.

وی با اشاره به وجود شهرک صنعتی سرمایه‌گذاری‌های خارجی در استان، ادامه داد: سرمایه‌گذاران ترکیه در این شهرک و دیگر نقاط استان فعال هستند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که اراده هر دو دولت بر تقویت مناسبات بین دو کشور است، گفت: کنسولگری ترکیه در تبریز مستقر بوده و ارتباط بسیار خوبی با سرکنسول در تبریز داریم و این فرصتی مناسب برای توسعه روابط بین دو استان است.

معاون استاندار وان ترکیه نیز در این دیدار گفت: تعاملات گردشگری می‌تواند حلقه واسطه بین دو استان برای آغاز و گسترش روابط در حوزه گردشگری و دیگر حوزه‌های مختلف باشد.

اسحاق چینار با بیان این‌که تبریز شهر زیبایی است، اظهار کرد: زمانی که به تبریز آمدیم بسیار شگفت‌زده شدم، چون ظرفیت‌های بسیار زیبایی در حوزه گردشگری دارد.

وی با اشاره به برگزارش جشنواره و نمایشگاه گردشگری در وان گفت: با توجه به تردد گردشگران بین ایران و ترکیه و حضور 81 استان ترکیه در این نمایشگاه، فرصتی مناسب برای معرفی تبریز و جاذبه‌های گردشگری آن فراهم شده است.