به گزارش پارس نیوز، 

فاطمه مهاجرانی گفت: باید بدانیم که تعداد زیادی از اتفاقات مثبت جوامع را افرادی می‌سازند که می‌خواهند پیشرفت کنند و باید به این افراد توجه بکنیم و به آنها میدان کار کردن بدهیم.

در سال‌های اخیر به ویژه در رشته‌های پزشکی بسیاری از دانشجویان به‌دلیل محدودیت‌هایی که برای ورود به دانشگاه‌های پزشکی وجود دارد به خارج از کشور مهاجرت تحصیلی کردند و در دانشگاه‌هایی که ایرج حریرچی آنها را نامعتبر خواند تحصیل کردند و می کنند ؛ ولی هنگامی که به ایران باز می‌گردند مدارک آنها مورد تایید قرار نمی‌گیرد و به همین دلیل بارها در مقابل وزارت بهداشت دست به تجمع زده‌اند.

 ایرج حریرپی-سخنگوی وزارت بهداشت - دو روز پیش در نشست خبری در واکنش به این اعتراضات گفت : «دانشجویانی که در خارج از کشور تحصیل می‌کنند در همان جا سرکار بروند! »

و اما فاطمه مهاجرانی-سرپرست مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان -در واکنش به این اظهار نظر سخنگوی وزارت بهداشت در مورد اینکه دولت چگونه باید از دانشجویانی که خارج از کشور تحصیل می‌کنند حمایت کند، به خبرنگار برنا گفت: به‌طور کلی یک جامعه به اندازه‌ای که به سرمایه‌های اجتماعی خود بهاء می‌دهد و آنها را متعلق به خود می‌کند و  به آنها فرصت تجربه می‌دهد و  راه کسب درآمد را به آنها یاد می‌ آموزد، می‌تواند جامعه خود را ارتقاء دهد. بی‌شک همه سرمایه‌های اجتماعی جامعه باید مورد توجه قرار بگیرد، اینکه افرادی را ترد کرده و از خود برانیم نادرست ترین تصمیم است .

سرپرست مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان ادامه داد: باید بدانیم که این افراد شهروندان این کشور هستند که باید به هر دو دسته عنایت ویژه‌ای بشود و طبیعتا کسانی که به‌عنوان دانشجویان و نخبگان و کسانی که پیگیر تحصیل و جویای کسب علم هستند حتما باید توجه ویژه‌ای به آنها بشود.

وی با تاکید بر اینکه باید به جوانان برای کسب تجربه میدان داد، گفت: باید بدانیم که تعداد زیادی از اتفاقات مثبت جوامع را افرادی می‌سازند که می‌خواهند پیشرفت کنند و باید به این افراد میدان کار کردن بدهیم.

مهاجرانی در پاسخ به این سوال که قطع کردن ارز دانشجویی چه صدماتی را می‌تواند به جامعه علمی ایران بزند، اضافه کرد: ایران برای رشد علمی خود نیاز دارد که با کشورهای دیگر و فرهنگ‌های دیگر در ارتباط باشد ولی این موضوع که نمی‌خواهند به دانشجویانی که در خارج از کشور تحصیل می‌کنند ارز دانشجویی بدهند جزء تاکتیک‌های موقت محسوب می‌شود و باید بدانیم که این موضوع نمی‌تواند یک استراتژی بلند مدت باشد و اگر این تصمیم ادامه دار شود  می‌تواند به حوزه علمی کشور آسیب برساند.  موضوع عدم پرداخت ارز دانشجویی طول بکشد قطعا سایه‌هایی را بر روی حوزه‌های علم و فن‌آوری کشور خواهد انداخت اما همه سیاست‌گذاران و مسئولان نظام به این موضوعات فکر می‌کنند و تصمیم‌هایی نمی‌گیرند که به حوزه علم فن‌آوری آسیبی برسد.