به گزارش پارس نیوز، 

دیروز صبح به محض آغاز معاملات غیررسمی، قیمت ها در بازار ارز و سکه به شدت افزایش یافت و رکوردهای جدیدی در این بازار به ثبت رسید.

هر گرم طلای ۱۸ عیار(بدون مزد ساخت) که پریروز ۲۸۵ هزار تومان داد و ستد شده بود، در معاملات دیروز ۳۲ هزار تومان گران شد و به رکورد ۳۱۷ هزار تومان رسید. همچنین هر قطعه سکه طلا (طرح جدید) که روز شنبه ۳ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان معامله شده بود با ۶۸۰ هزار تومان صعود به رکورد ۴ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان دست یافت. سکه بهارآزادی (طرح قدیم) هم از کورس عقب نماند و با ۱۲ درصد رشد نسبت به معاملات قبلی ۳ میلیون و ۴۴۵ هزار تومان فروخته شد. با این وجود ساعاتی پس از این آشفتگی قیمتی، معاملات ثبات بیشتری پیدا کرد و از تعداد متقاضیان خرید کاسته شد و این رخداد سبب شد تا قیمت های جهش یافته صبح اندکی تعدیل شود.

در بازار ارز هم جهش قیمت ها کم سابقه بود به گونه ای که هر دلار آمریکا با ۲۳۰۰ تومان افزایش نسبت به معاملات قبلی ۱۲ هزارتومان به فروش رسید و یورو اتحادیه اروپا به رکورد ۱۳ هزار و ۲۵۰ تومان رسید که حداقل ۲۰۰۰ تومان گرانتر از معاملات روز شنبه است. همچنین هر پوند انگلستان با ثبت رکورد ۱۴ هزار و ۹۰۰ تومان نسبت به معاملات روز قبل ۲۳۰۰ تومان گران شد.

 

انتهای پیام/