به گزارش پارس نیوز، 

کاظم ایمانزاده در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: ۱۳۱ رسانه فعال شامل هفته‌نامه، روزنامه و خبرگزاری در استان کردستان داریم که در حوزه‌های مختلف فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه در سنوات اخیر صدور مجوز در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار گرفت، بیان داشت: خوشبختانه این مجوز در استان کردستان افزایش یافت و در چند سال اخیر تعداد زیادی از رسانه‌های استان مجوز گرفتند.

وی تولید محتوا را جزو مشکلات و دغدغه‌های رسانه‌ها دانست و بیان کرد: هزینه‌های بالای انتشار و هزینه‌های جاری از دیگر دغدغه‌های نشریات و رسانه‌های استان است و این بدلیل نبود بخش خصوصی در استان است.

رییس خانه مطبوعات کردستان یادآور شد: یارانه‌هایی که به مطبوعات داده می‌شود پاسخگوی نیاز آنها نیست و باید اداره‌کل ارشاد اسلامی استان یارانه‌ها را برای حمایت رسانه‌ها به ویژه رسانه های دیجیتال بیشتر کند.

ایمانزاده خاطر نشان کرد: ۲۰۰ خبرنگار در استان کردستان فعالند و می‌طلبد این قشر نیز مورد حمایت و کمک دولت قرار گیرند.

وی تشکیل کمیته‌ای برای رفع مشکلات خبرنگاران را خواستار شد و گفت: فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات باید در تشکیل این کمیته تلاش کنند.

وی عنوان کرد: همه رسانه‌ها باید بتوانند فعالیت کنند و مشکلات مردم را به مسوولان و بالعکس منعکس کنند.

رئیس خانه مطبوعات استان کردستان اضافه کرد: خبرنگاران سعی کنند نقادان خوبی باشند و از تخریب بپرهیزند و مدیران نیز باید خود را در اتاق شیشه‌ای ببینند و بدانند همیشه توسط رسانه‌ها رصد می‌شوند.

ایمانزاده بیان کرد: خانه مطبوعات برای خدمت به اصحاب رسانه کار کرده‌اند و در حوزه آموزش نیز برنامه‌ریزی‌هایی شده و قرار است با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دوره‌هایی برای اصحاب رسانه برگزار شود.

وی به بیمه خبرنگاران اشاره کرد و گفت: براساس اعلام معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد مشکل بیمه سه هزار خبرنگار در کشور حل شده و انتظار می‌رود استان کردستان هم از این مهم سهمی داشته باشد.

انتهای پیام/