به گزارش پارس نیوز، 

غلامرضا شریعتی در آیین تجلیل از دست‌اندرکاران ستاد اجرایی خدمات سفر در کاروان‌های راهیان نور استان خوزستان در سال 97 در محل استانداری خوزستان برگزار شد با تاکید بر اهمیت ظرفیت‌های‌گردشگری و میراث فرهنگی در دنیا اظهار داشت: گردش مالی این حوزه در سطح جهان بر کسی پوشیده نیست و یکی از صنایع بسیار پیشرفته که باعث چرخش ثروت زیادی در دنیا می‌شود گردشگری میراث فرهنگی است.

استاندار خوزستان عنوان کرد: به علت وجود قابلیت‌ها و پتانسیل‌هایی اعم از بنادر، صنایع و ذخایر عظیم نفت، گاز، فولاد و پتروشیمی، کشاورزی و آب‌های شیرین و روان به مقوله گردشگری در استان کمتر توجه شده است.

شریعتی با ا شاره به وجود سه اثر ثبت جهانی در خوزستان بر ایجاد توسعه پایدار گردشگری در استان تاکید کرد و افزود: باید تلاش کنیم تا استان را به شکل واقعی به داخلی‌ها و خارجی‌ها معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه در این راستا باید ظرفیت لازم برای پذیرش گردشگر را نیز ایجاد کنیم گفت: در حوزه نفت و صنعت همه محصولات و تولیدات به فروش می‌رسد و سرمایه بعد از انباشت توزیع می‌شود و شاید بر اساس عدالت توزیع نشود ولی در حوزه گردشگری چنین مشکلاتی نداریم.

استاندار خوزستان در ادامه افزود: در حوزه گردشگری هر کس به اندازه سرمایه‌گذاری برداشت خواهد داشت و حق خود را به دست می‌آورد و در حوزه توزیع ثروت مواجه با مشکلات و تبعیض نخواهیم بود و از این منظر است که باید در این حوزه کارهای بیشتری انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه باید ظرفیت‌های ملی و استانی و تمام آنچه در توان داریم را به کمک بگیریم تا بتوانیم در این حوزه اقدامات موثرتری انجام دهیم ابرازامیدواری کرد. امسال با برنامه‌‌ریزی صحیح و مطالعه جامع و تدوین نقشه راه بتوانیم این کار را به سرانجام برسانیم.

استاندار خوزستان بیان کرد: وجود آثار میراثی با فاصله زمانی اندک در مقاصد گردشگری استان یادمان‌های دفاع مقدس آداب و رسوم تنوع اقلیم‌های مختلف، اقوام موقعیت‌های جغرافیایی و جاذبه‌های طبیعی فراوان و انسان‌ساز در استان این ظرفیت را ایجاد می‌کند که تقاضا برای سفر به خوزستان بیش از پیش باشد.

وی با اشاره به قرار گرفتن خوزستان در بین 5 استان نخست کشور به لحاظ جذب مسافر نوروزی در سال 97 تاکید کرد: قطعا اگر در حوزه زیرساخت‌ها تلاش بیشتری داشته باشیم ظرفیت‌های بیشتری برای ارتقای این قطعه خواهیم داشت.

شریعتی با اشاره به هماهنگی با استانداران استان‌های جنوبی کشور برای ارائه طرح تعطیلات زمستانه به دولت گفت: با دولت مذاکراتی داشتیم تا تعطیلاتی زمستانی مدارس را ایجاد و به واسطه آن در اواسط دی و بهمن‌ماه هر سال تعطیلات زمستانی برای مدارس فراهم شود که موجب افزایش چرخش ثروت در جنوب کشور خواهد شد و سیل مسافران به سمت هوای معتدل جنوبی گسیل می‌شود که در ایجاد ظرفیت جدید برای خوزستان نقش موثری دارد.

استاندار خوزستان ادامه داد: همچنین در حوزه راهیان نور و تعداد مسافرانی که برای زیارت مکان‌های مقدس و بسط و توسعه گردشگری به استان وارد می‌شوند باید اهتمام ویژه‌ای شود.

گفتنی است در پایان این آیین از روسا، دبیران کمیته یازدگانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان و نیز تعدادی از فرمانداری و شهرداری‌های استان به دلیل عملکرد مثبت در ایام نوروز بر اساس ارزیابی استانداری تجلیل شد.