به گزارش پارس نیوز، 

باب الله فتحی روز پنجشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان ملایر خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی و روسای بانک های عامل تاکید کرد: کندی روند پرداخت تسهیلات اشتغال پذیرفتنی نیست و باید هفته آینده وضعیت بهتر و آمار قابل قبولی ارائه شود.

وی با تاکید بر اینکه جایگاه دومین شهر بزرگ استان باید در ایجاد اشتغال ارتقا پیدا کند بیان کرد: در حال حاضر دولت تسهیلات بسیار خوبی را برای ایجاد اشتغال به ویژه در روستاها و شهرهای کوچک اختصاص داده است و از این نظر نباید در رده های پایین استان در جذب تسهیلات باشیم.

رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری ملایر بر لزوم اهتمام جدی مدیران برای حل موانع استانی اشتغال و استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس تاکید کرد و افزود: برای جذب تسهیلات اشتغال روستایی و اشتغال فراگیر باید حرکت جدی و رو به جلویی داشته باشیم.

فتحی ادامه داد: با توجه به اینکه استاندار همدان در سطح استان پیگیری های مستمری برای اجرای طرح های اشتغالزایی و پرداخت تسهیلات دارند، در سطح شهرستان نیز مجموعه مدیران باید به جد پای کار باشند و هیچ کوتاهی در این زمینه مورد قبول نیست.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ملایر نیز در این نشست گفت: از 234 طرح اشتغالزایی در این شهرستان، 200 طرح هفته گذشته در بانک های عامل بررسی و تعیین تکلیف شد.

غلامرضا کارگر افزود: چنانچه متقاضیان این طرح ها انصراف ندهند و روند پرداخت تسهیل شود، مبلغ قابل توجهی تسهیلات برای این طرح ها پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه به علت سود بالای تسهیلات اشتغال فراگیر مبلغ کمی تاکنون در شهرستان پرداخت شده است بیان کرد: 76 طرح تاکنون در استان همدان به بانک های عامل ارسال شده است که از این تعداد 13 طرح با اعتبار 17 میلیارد ریال در ملایر عقد قرارداد شده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ملایر همچنین به تهیه چهار برابری طرح تسهیلات توسعه پایدار روستایی و عشایری بیشتر از سهمیه شهرستان اشاره کرد و افزود: سهمیه این شهرستان 218 میلیارد ریال بود که تاکنون 2 هزارو 940 میلیارد ریال طرح تهیه شده است.

کارگر یادآور شد: از این رقم تاکنون 700 میلیارد ریال طرح در بانک های عامل تایید و برای پرداخت تسهیلات اشتغال ارسال شده است.

وی ادامه داد: تاکنون از 234 طرح اشتغالزایی که در این شهرستان تهیه شده است، 96 طرح با اعتبار 110 میلیارد ریال مصوب و عقد قرارداد شده است.

کارگر اظهار داشت: در صورت حل مشکلات و موانع پرداخت تسهیلات اشتغال، بیش از 200 تا 250 میلیارد ریال تسهیلات طی هفته های آتی پرداخت خواهد شد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ملایر همچنین سهمیه مشاغل خانگی این شهرستان را 38 میلیارد و 600 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: این در حالیست که 60 درصد از سهمیه بانک تجارت در تسهیلات مشاغل خانگی هنوز اعلام نشده و تاکنون 26 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

کارگر اضافه کرد: در زمینه تسهیلات خوداشتغالی کمیته امداد و بهزیستی شهرستان تاکنون 164 میلیارد ریال پرداخت شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر نیز بیان کرد: یکصد طرح برای دریافت تسهیلات اشتغالزای رونق تولید در این شهرستان تهیه شد که از این تعداد 32 طرح با مبلغ 830 میلیارد ریال در بانک تصویب و تسهیلات دریافت کردند.

داریوش صفاری افزود: از محل تسهیلات اشتغالزای رونق تولید در استان همدان سه هزارو 900 میلیارد ریال تاکنون پرداخت شده است که از این رقم 21 درصد آن مربوط به ملایر است.

وی ادامه داد: از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی نیز 29 طرح در این شهرستان تهیه شده است که از این تعداد 21 طرح در یانک های عامل پذیرفته و 9 طرح با مبلغ 9 میلیارد و 750 میلیون ریال عقد قرارداد شده است.

به گزارش ایرنا، از ابتدای امسال تاکنون 574 فرصت شغلی در شهرستان ملایر ایجاد شده است که 27 درصد آن در حوزه صنعت، 15 درصد در بخش کشاورزی و 56.6 درصد در بخش خدمات عمومی است.

سال گذشته سهمیه استان همدان در ایجاد اشتغال 19 هزارو 600 مورد بود که از این میزان سهم شهرستان ملایر سه هزار و 364 مورد تعیین و این میزان سهمیه محقق شد.

 

انتهای پیام /