به گزارش پارس نیوز، 

اکبر بهنامجو روز پنجشنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل افزود: مشکلات این کارخانه در چندین جلسه مورد بررسی قرار گرفته و مقرر است این کارخانه از بحران خارج شود .
وی گفت: این کارخانه زیر نظر اداره کل ورشکستگی قوه قضاییه رفته است و با اینکه به عنوان بزرگترین مجموعه نساجی خاورمیانه مطرح است اما در حال حاضر وضعیت نامناسبی دارد.
وی بر لزوم تعیین تکلیف مالکیت مجموعه صنعتی و تولیدی تجارت زرین اردبیل تاکید و اظهار کرد: این مجموعه ظرفیت ایجاد اشتغال برای چهار هزار نفر را دارد ولی هم اکنون با 550 نفر فعال است.
استاندار اردبیل ادامه داد: واگذاری آرتا زرین تجارت بصورت اجاره به شخص دیگری به توافق نرسید ولی تصمیم بر این شد تا 2 هفته آینده قیمت گذاری شده و به سرمایه گذار دیگری واگذار شود .
بهنامجو درباره کارخانه ذوب آهن اردبیل هم گفت: در حال حاضر این کارخانه با 10 درصد ظرفیت کار می کند و در صورت سر و سامان یافتن اشتغال 6هزار نفر در این کارخانه فراهم می شود .
استاندار اردبیل با بیان اینکه اولین و بزرگترین شهرک تخصصی آب در شهرستان نیر راه اندازی شده است افزود: این شهرک در سال 82 مصوب شده و 6 مجتمع آب معدنی در شهرک تخصصی آب شهرستان نیر تا پایان مهرماه سال جاری به بهره برداری می رسد.
اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی برای بازدید از طرح های صنعتی به اردبیل سفر کرده است.
7110/ 1257