به گزارش پارس نیوز، 

هوشنگ بازوند عصر یکشنبه در دیدار با روسای اتحادیه ها و اصناف که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: در این هشت ماهی که من به کرمانشاه آمده ام توانستیم رشد نرخ بیکاری در استان را متوقف کنیم و کرمانشاه را از صدر استانهای بیکار پایین بیاوریم.

بازوند عنوان کرد: کرمانشاه ظرفیت های فراوانی دارد و با تدبیر می توان بر چالش های پیش روی آن غلبه کرد.

وی ادامه داد: ما در حوزه گردشگری استان های زاگرس نشین کمبودی نسبت به رشته کوه های البرز نداریم اما حجم گردشگر در زاگرس بسیار کمتر از البرز است.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه 2 روز آینده معاون اول رییس جمهوری به کرمانشاه سفر خواهد کرد، گفت: مشکلات اصلی بازار کرمانشاه که باید در سطح ملی حل شود را جمع آوری کرده تا با آقای جهانگیری در میان بگذاریم.

بازوند در ادامه اظهار داشت: نیروی محرکه اقتصاد استان در دست اصناف و اتحادیه هاست که ما باید آن را به حرکت در آوریم.

وی با بیان اینکه خروجی کار بخش خصوصی و دولتی باید رفاه و آرامش برای مردم باشد، افزود: ما باید خودمان کرمانشاه را بسازیم و مشکلات آن را حل کنیم و مطالبات جدی را به گوش مدیران ملی برسانیم.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: در بحث زلزله به خوبی توانستیم خواسته های مردم را به گوش مدیران ملی برسانیم و از این تهدید فرصتی برای خود ساختیم.

بازوند ضمن قدردانی از اصناف و بازاریان کرمانشاه برای کمک به زلزله زدگان گفت: اصناف و بازاریان به سرعت پس از زلزله وارد میدان شدند و بیشترین ‌کمک ها را به مردم آسیب دیده داشتند.

وی به التهابات بازار اشاره کرد و اظهار داشت: بدون شک ، کشور این دوران جنگ‌ روانی و اقتصادی را پشت سر خواهد گذاشت و ما سربلند از این برهه نیز بیرون خواهیم آمد.

استاندار کرمانشاه افزود: شوک اقتصادی که امروز به بازار وارد شده است کمتر از زلزله نیست و باید برای آن چاره اندیشی کرد.

بازوند تصریح کرد: زندگی 2 میلیون نفر کرمانشاهی به تصمیمات مدیران اقتصادی استان وابسته است از این رو باید برای رفاه آنها تلاش کرد.

وی با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی گفت: باید مردم‌ نیز توانمند شوند و پای کار آیند و برای آبادانی تلاش کنند.

بازوند اضافه کرد: از بازار بیش از پنج هزار میلیارد تومانی بازسازی مناطق زلزله زده ، کرمانشاهی ها نتوانستند به خوبی استفاده کنند.

نماینده عالی دولت در کرمانشاه اظهار داشت: خیلی ها در مناطق زلزله زده وعده هایی دادند اما ما می دانستیم که این افراد سلفی بگیر هستند و می روند و دولت می ماند و آبادانی مناطق زلزله زده.

استاندار کرمانشاه با اشاره به گرانی فولاد در مناطق زلزله زده گفت: اگر تولید کنندگان استان بتوانند فولاد را با قیمت هایی که بنیاد مسکن توزیع می کند به دست زلزله زدگان برسانند، از فولاد داخل استان استفاده خواهیم کرد.

بازوند یادآور شد: در سال 96 برای اشتغال استان 104 میلیارد تومان بابت یارانه سرمایه گذاران قرار دادیم که اگر لازم باشد در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهیم داد.

وی با تاکید بر‌ اینکه بسیاری از نقدینگی های مردم در منازل و بانک ها وجود دارد که باید به سمت تولید سوق پیدا کند، گفت: 215 تن طلا در کشور در منازل مردم است که بخشی از آن نیز در اختیار کرمانشاهی ها قرار دارد و ما باید آن را به بخش تولید بکشانیم.

 

انتهای پیام /