به گزارش پارس نیوز، 

دونالد ترامپ، در نامه‌ای به رئیس‌جمهور منتخب مکزیک اعلام کرد: یک مذاکره سریع در مورد توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی (نفتا)، مشاغل بیشتری برای هر دو کشور ایجاد می‌کند. او البته هشدار داد که در غیر این صورت، مسیر خیلی متفاوت خواهد بود.

ترامپ در پاسخ به نامه اندرس مانوئل لوپز اوبرادور که در اول جولای برنده انتخابات مکزیک شد، ابراز امیدواری کرده که دو کشور، همکاری نزدیکی با هم داشته باشند تا روابط خوبی ایجاد کنند. او در نامه خود به تجارت، امنیت و مهاجرت اشاره و گفته است: «روابط قوی منجر به مکزیکی قوی‌تر و شکوفاتر می‌شود که واقعا مرا خوشحال می‌کند.»

این نامه رسمی، جدیدترین گام در آب کردن یخ بین دو کشور، پس از پیروزی خیره‌کننده لوپز اوبرادور در انتخابات است. ترامپ 18 ماه پرتنش را با رییس‌جمهور قبلی انریکه پنا نیتو، سپری کرد.

لوپز اوبرادور، پس از پیروزی خود در انتخابات، در ابتدای این ماه نامه‌ای 7 صفحه‌ای به ترامپ نوشت و پس از آن هم در تماسی تلفنی دو طرف با هم صحبت کردند. کمی پس از پیروزی لوپز، نمایندگان ارشد خود را به مکزیک فرستاد که رهبری آنها را مایک پومپئو به عهده داشت.

پس از چند هفته بدون تحرک، این هفته مذاکره‌کنندگان تجاری مکزیک به واشنگتن سفر کردند تا مذاکرات را احیا کنند. ترامپ گفته که انتظار دارد بتوان در مورد نفتا کاری انجام داد.