به گزارش پارس نیوز، 

در این دیدار خلیل آقایی ضمن تبیین برنامه‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه مدیریت منابع طبیعی و برنامه‌های آبخیزداری، به اولویت‌های دولت در بخش مبارزه با آثار خشکسالی و توجه به مدیریت جامع در حوزه های آبخیز اشاره کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین با تشریح مسایل مربوط به مدیریت پایدار جنگل در کشورمان، بر لزوم توجه به کاهش عوامل تخریب رویشگاه‌های جنگلی بخصوص موارد مرتبط با حریق، آفات و امراض جنگلی پرداخت و ابتکار جمهوری اسلامی ایران در توقف بهره‌برداری چوب از جنگل و برنامه های آتی را تشریح کرد.

وی با اشاره به مسائل مربوط به گرد و غبار و برنامه‌های در دست اجرای ایران برای مقابله و کنترل این پدیده خواستار ایفای نقش بیشتر فائو در تدوین و اجرای برنامه‌های منطقه ای شد و برای اجرای برنامه‌های منطقه ای اعلام آمادگی کرد.

در ادامه گوستافسون ضمن قدردانی از حضور فعال ایران، کشورمان را به عنوان یکی از اعضای برجسته فائو، بسیار اثرگذار دانست و از اقدامات ایران در مدیریت منابع طبیعی قدردانی کرد.

معاون مدیر کل فائو، آمادگی فائو را برای همکاری‌های مشترک در زمینه حل مشکلات منطقه ای و برنامه های بلند مدت استراتژیک اعلام کرد و تیم کارشناسی ایران را دارای تجربیات ارزنده برای انتقال به سایر کشورها دانست.

گفتنی است؛ محمدحسین عمادی سفیر و نماینده دائم کشورمان در فائو و کامران پورمقدم رئیس شورایعالی جنگل، مرتع و آبخیزداری در این جلسه حضور داشتند.