به گزارش پارس نیوز، 

سرهنگ خلبان حمید مصطفوی، امروز ۲۸ تیر، در یادواره ۱۰ شهید نیروی هوایی ارتش در خراسان جنوبی اظهار کرد: شهدا که رفتند کاری حسینی کردند و ما باید کاری زینبی کنیم.

وی با بیان اینکه خانواده شهدا چشم و چراغ جامعه هستند، افزود: باید ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم چرا که شهدا رفتند تا نام جمهوری اسلامی ایران در تاریخ جاودانه بماند.

فرمانده پایگاه هوایی شهید حسینی در خراسان جنوبی با تاکید بر حفظ روحیه ایثار و شهادت، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که زنده نگه‌ داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست که باید به این مساله توجه کرد.

میرخلبان حسین خلیلی، همرزم شهید بابایی نیز در این مراسم اظهار کرد: عراق با تمام توان به ایران حمله کرد، اما از خودگذشتگی و رشادت‌های نیروهای ایرانی و فرماندهی امام خمینی(ره) باعث شکست نقشه‌های دشمن شد.

وی با بیان اینکه شهید بابایی در کاهش زمان پروازها و رعایت سلسله مراتب نمونه بود، اظهار کرد: شهید خورشیدی یکی دیگر از شهدای نیروی هوایی بود که هیچ ترسی در دل نداشت.

همرزم شهید بابایی با بیان اینکه این شهدا در مراقبت از اموال بیت المال بسیار دقیق و حساس بودند، یادآور شد: رهبری پیامبرگونه امام راحل، حمایت‌های مردم ایران و رشادت‌های شهدا باعث زمین گیر کردن بعثی‌ها شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی هم در اولین یادواره شهدای نیروی هوایی خراسان جنوبی، گفت: در ارتش شریف، مکتب غنی الهی حاکم است که با اموال و جان خود در راه خدا ازخودگذشتگی می‌کنند.

آیت الله سید علیرضا عبادی اظهار کرد: خداوند گنج‌های معرفت را در سایه صبر قرار داده است و همواره پس از مشکلات، آسانی است.

وی بیان کرد: خدا رشد هر جامعه ای را در سایه سختی قرار داده است همان که پیامبران در تاریخ همواره تحمل کردند و خداوند نیز کمک آنها کرد.

وی افزود: پروازهای غرورآفرین نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران به خصوص نیروی هوایی خراسان جنوبی همواره در اوج عزت ملت بوده است.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: ارتش کثیف و شریف   از نظر آموزش‌های نظامی و جنبه‌های فنی مشابع یکدیگرند اما در جنبه‌هالی دیگر با یکدیگر متفاوت هستند.

عبادی با اشاره به اینکه ارتش‌های کثیف دنیا به دنبال مادیات هستند و در این مسیر به هیچ چیز رحم نمی‌کنند، تصریح کرد: ارتش شریف؛ خدایی است و هدف آن ادامه دادن راه انبیای الهی، اجرای عدالت، پشتیبانی از مظلوم و نجات ملت‌ها است.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین کالایی که هر انسانی دارد عمر او است و هیچ انسانی حاضر نیست روی عمر خود قیمت بگذارد، افزود: در ارتش شریف، مکتب غنی الهی حاکم است که با اموال و جان خود در راه خدا ازخودگذشتگی می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: انسان‌های پاک در خدمت مظلومین و در مقابل ستمگران هستند و این امر است که نرخ انسان را تعیین می‌کند.

عبادی یادآور شد: ارتش جمهوری اسلامی کلمه طیبه است و تحت فرماندهی کل قوا حرکت می‌کند.

در این مراسم از خانواده‌های شهدای نیروی هوایی، اولین شهید مدافع حرم خراسان جنوبی، شهید "مرتضی بصیری پور" و همچنین  شهید "ایمان یوسفی" تجلیل و یاد آنان گرامی داشته شد.

انتهای پیام/