به گزارش پارس نیوز، 

رضا رحمانی شامگاه امروز پنج شنبه در مراسم گرامی‌داشت روز صنعت و معدن در تبریز با اشاره به اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت متناسب با شرایط اقتصادی کشور برنامه های اولویت دار در دستور کار قرار داده است، اظهار کرد: زمانی که قانون بهبود فضای کسب و کار تصویب می شد متخصصان بر این عقیده بودند که این قانون از زمان جلوتر است ولی غافل از اینکه قانون بهبود فضای کسب و کار می تواند بسیاری از مشکلات را رفع کند.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، ارتباط نزدیک صنعتگران با سیاست گذاران و تصمیم گیران را راهکاری برای عبور از گردنه مشکلات اقتصادی کشور عنوان کرد و افزود: هر جایی که با هم بودیم و اتحاد و انجسام خودمان را حفظ کرده ایم موفق شده ایم و اکنون نیز با حفظ اتحاد و انسجام می توانیم بر تمامی مشکلات غلبه کنیم.

وی تاکید کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در نظر دارد تا با نظرات کارشناسی تشکل ها تصمیم گیری و برنامه ریزی کند و از سوی دیگر برای رونق تولید سیاست گذاری و ریل گذاری نماید.

رحمانی بابیان اینکه در سال جاری ۱۸۴ اقدام راهبردی در ارتباط با تغییر شیوه تصمیم گیری ها و سیاست گذاری تدوین کرده ایم گفت: همچنین پروژه های ویژه مختلفی نیز تعریف شده که با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت از طریق مدیری اجرایی این پروژه ها عملیاتی می شوند.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت از تخصیص اعتبار ۵ میلیارد تومانی به زمین شهرک صنعتی چرم تبریز در جریان سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی خبر داد، افزود: یکی دیگر از اهداف و برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جاری نوسازی ۱۰۰ هزار واحد تولیدی و ۱۰ هزار واحد صنعتی در کشور است.

وی همچنین از پیش بینی اعتبار ۶۰ هزار میلیارد تومانی از محل تبصره‌های ۶ و ۱۸ در جهت اشتغال زایی در کشور خبر داد و یادآور شد: علاوه بر این اعتبار، بودجه ۱۳۰ میلیارد تومانی برای تقویت حوزه صادرات کشور در نظر گرفته ایم.

رحمانی بر لزوم استقلال مجتمع مس سونگون و راه اندازی صنایع پایین دستی مس در ورزقان تاکید و خاطرنشان کرد: در اجرای طرح های توسعه ای مس سونگون صرفاً به تولید کاتد مس بسنده نمی کنیم بلکه تاکید داریم که مس سونگون باید استقلال داشته باشد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: به شرکتی که قرار است کارخانه ذوب مس مجتمع مس سونگون را احداث کند توصیه کردیم که ابتدا اسید را راهاندازی کند لذا اگر اینگونه عمل نکند عوابقی که د پی آن وجود دارد افزایش خواهد یافت پس بنا بر این هدف ما حفظ محیط زیست است.


انتهای پیام/