به گزارش پارس، علیرضا اکبری کارشناس اقتصادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با بیان مطلب فوق گفت: مدتهاست بانک محوری دیگر در کشورها مرسوم نیست و بخش های اقتصادی در این کشورها برای تامین مالی از بازار سرمایه و اوراق مالی استفاده می کنند.

وی افزود: این درحالی است که در کشور، همچنان متکی به بانک و دریافت تسهیلات ازسیستم بانکی هستیم و این رویه با حمایت دولت و بانک مرکزی در سرعت بخشیدن به طراحی و وارد کردن ابزارهای جدید به بازار پولی کشور باید تغییر کند.

این کارشناس بانکی افزود: برای تامین نقدینگی بخش اقتصاد فقط نباید به بانک متکی بود، چرا که باید توجه داشت که بانک تنها راه تامین مالی محسوب نمی شود و راه های دیگری نیز مانند بازار سرمایه وجود دارد.

اکبری با بیان اینکه دولت و بانک مرکزی باید با به کارگیری ابزار مناسب در صدد سوق دادن منابع به سمت بخش های مولد باشد، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و براساس تحلیل های بازار، باید مجموعه ای از ابزارها تهیه شود تا در زمان خاص و با توجه به کششی که در بازار ایجاد می کند، به کار گرفته شود تا دیگر دچار افزایش نقدینگی و کمبود منابع در بخش های مولد اقتصادی نباشیم.