به گزارش پارس نیوز، 

ناصر موسوی لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ضمن انتقاد از عملکرد برخی بانک ها درخصوص ارائه تسهیلات خرید و ساخت مسکن، اظهار کرد: سال گذشته طرحی را برای پرداخت وام به زوج های جوان مصوب و به بانک ها ابلاغ کردیم اما خبر ها حاکی از آن است که پرداخت وام به این افراد با مشکلات عدیده ای رو به روست.

وی افزود:زوج های جوان به هنگام دریافت وام مسکن به قدری دچار گرفتاری ها اداری و کاغذ بازی ها می شوند که در نهایت یا خودشان از دریافت وام منصرف می شوند یا بانک ها به بهانه کمبود منابع مالی از پرداخت تسهیلات سرباز می زنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وام مذکور خرید یا ساخت مسکن را شامل می شود و مانند سایر تسهیلات بانکی مردم را سرگردان کرده است.

وی با مقایسه مسکن مهر با مسکن اجتماعی افزود: این دولت برای مسکن مهر نگاه سیاسی تعریف کرده است و صفر تا صد این موضوع را منفی می داند. شکایات و انتقاداتی بر این طرح وارد است اما باید این را هم بدانیم که عده ای توسط همین طرح صاحب خانه شدند.

موسوی لارگانی بیان کرد: ایرادات وارده بر طرح مسکن مهر به جاسازی ها،زیر ساخت ها و کمبود منابع مالی برای تکمیل پروژه های روی زمین مانده برمی گردد.

وی در پایان با اشاره به بی اساس بودن طرح مسکن اجتماعی گفت: مدت هاست که بحث مسکن اجتماعی را از زبان وزیر راه و شهرسازی می شنویم اما دریغ از یک بخشنامه که به استان ها و مراکز در این باره ابلاغ شده باشد.دولت نسبت به مشکلاتی که مردم در زمینه تامین مسکن با آن دست و پنجه نرم می کند،بی توجه است .حال باید این سوال را پرسید که آقای وزیر مسکن اجتماعی کجاست؟