به گزارش پارس نیوز، 

خسرو ابراهیمی نیا نسبت به استقبال مردم از تالارهای پذیرایی و برگزاری مراسم در این مکان‌ها گفت: متاسفانه وضعیت ما هر سال نسبت به سال قبل بدتر می‌شود که مهمترین علت آن کاهش قدرت خرید و بد بودن وضعیت اقتصادی مردم است.

وی گفت: در تابستان نیز برخی ترجیح می‌دهند که مراسم‌های خود را به فضاهای باز منتقل کنند و بر همین اساس به باغ‌تالارهای اسلام‌شهر و کرج می‌روند که متاسفانه نظارت کمی بر روی آنها وجود دارد این در حالی است که در تهران ما با همکاری نیروی انتظامی و اماکن بالاترین کیفیت نظارت را داریم و جلوی هر گونه اجحاف در حق مشتری چه از لحاظ بهداشتی و چه از لحاظ قیمت را گرفته‌ایم.

رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس گفت: برگزاری مراسم عروسی نسبت به دو سال قبل بیش از 50 درصد کاهش داشته است و نسبت به سال قبل نیز بیش از 30 درصد که علاوه بر مشکلات اقتصادی تغییر هژمونی فرهنگی مردم نیز یکی از این علت‌ها است.

وی ادامه داد: باید قبول کنیم که هژمونی فرهنگی غرب ذهن جوانان ما را تغییر داده است و با گسترش فضای مجازی این تغییر شدت بیشتری پیدا کرده است. وظیفه صدا و سیما این است که که از وارد شدن مدل برگزاری مراسم و زندگی غربی جلوگیری کند به طور مثال یکی از این تاثیرات اقبال زیادی است که مردم برای باغ‌ها پیدا کرده‌اند زیرا در این مکان‌ها می‌توان فضای رویایی درست کرد و میزان اشرافیت بیشتری به کار برد این در حالی است که در دین ما اسراف و اشرافی‌گری تقبیح شده است.

ابراهیمی نیا افزود: در چند سال اخیر علاوه بر مراسم های عروسی و جشن، مراسم‌های ختم نیز در زیر مجموعه‌های ما برگزار می‌شود که آماری از میزان برگزاری آن نداریم.