به گزارش پارس نیوز - کم کم خودروها به پیاده روهای تهران می رسند. در بیشتر محله‌های تهران از جنوب گرفته تا شمال و شرق و غرب، پارکینگ یکی از بزرگ‌ترین معضل شهروندان است. خودروهای پایتخت در خیابان‌ها به صورت دوبله و حتی در اصلاح سوبله پارک می‌شوند. اگرچه حتی خیلی اوقات شهروندان جریمه پارک زیر تابلوی حمل به جرثقیل را هم به جان می‌خرند و تعداد قابل توجهی هم از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند اما هنوز تهران به اندازه کافی پارکینگ ندارد.

سالانه بیش از یک میلیون و 300 هزار دستگاه خودرو در کشور تولید می‌شود که در این میان سهم تهران تردد روزانه 3 میلیون خودرو است. بررسی‌های خبرنگار پول نیوز نشان می دهد که طبق برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران، پایتخت به بیش از 60 هزار پارکینگ مسقف نیاز دارد که البته این نیازسنجی در سال 95 انجام شده است.
علیرضا راسی رییس رئیس اتحادیه دارندگان اتوسرویس، تعمیرگاه، پارکینگ و کارواش خودرو* در این باره به پول نیوز گفت: تهران در آستانه خفه شدن است و کسی نمی تواند این موضوع را انگار کند. من بارها گفته‌ام که ما در تهران به بیش از 1500 پارکینگ نیاز داریم اما گوش شنوایی برای این موضوع در کشور ما و در ارگان‌های ذی‌ربط وجود ندارد.
این مقام مسئول ادامه داد: سالی یک میلیون خودرو تولید می کنیم اما چقدر از این خودروها قابلیت صادر شدن دارند؟ خودروهایی به نام کالای ایرانی به تولید انبوه می‌رسند که مردم را ذله کرده‌اند. از مسئولین گرامی می‌پرسم چرا پایتخت کشورهای پیشرفته خفه نمی‌شوند؟ چرا توکیو از خودروی زیاد خفه نمی شود؟
راسی تاکید کرد: واقعیت این است که تامین پارکینگ برای این تعداد خودرو در کلانشهری مانند تهران وجود ندارد. کاری از اتحادیه بر نمی آید و گوش شهرداری هم بدهکار نیست.سازمان‌های نظارتی ما در این حوزه باید قوی‌تر عمل کنند.
گفتنی است در کنار ادعای رییس اتحادیه پارکینگ و کارواش خودرو، شورای شهری سابق معتقد بود که حدود 7 هزار خودرو در تهران بدون پارکینگ در سال 95، پلاک شده اند. اقبال شاکری رییس کمیته عمران شورای شهر تهران گفته بود که 6 هزار و 700 پلاک در تهران با کمبود پارکینگ مواجه هستند که باید پارکینگ تعهدی برای آنها ایجاد شود. این در حالی است که نه تنها تاکنون اقدام خاصی برای جبران این کمبود انجام نشده بلکه هر سال بر تعداد خودروهای تولید شده بدون پارکینگ افزوده شده است.
*پ.ن: مصاحبه خبرنگار ما با علیرضا راسی رئیس اتحادیه دارندگان اتوسرویس، تعمیرگاه، پارکینگ و کارواش خودرو یکی از آخرین مصاحبه‌های ایشان با رسانه‌ها بود. ایشان در اردیبهشت سال 97، به رحمت خدا رفتند و مجموعه پول نیوز ضمن طلب آرامش برای روح این مقام صنفی، به احترام ایشان تا امروز از منتشر کردن مصاحبه خودداری کرده بود.