به گزارش پارس نیوز، 

محمدرضا کدخدازاده معاون ساخت و توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها در شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل کشور، با بیان اینکه ساخت حدود ۳۴ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی جزء وظایف و تکالیف معاونت ساخت قرار گرفته است، اظهار کرد: از این میزان ۱۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر در سال‌های گذشته مورد بهره‌برداری قرار گرفته، ۹ هزار کیلومتر در دست اجرا و ساخت ۹ هزار و100کیلومتر نیز هنوز آغاز نشده و در دست مطالعه است.
 
کدخدازاده با بیان اینکه تا سال گذشته ساخت ۲۵ هزار کیلومتر جزء تکالیف معاونت ساخت بود، افزود: امسال برخی از طرح‌های احداث راه‌های اصلی از وزارت راه و شهرسازی به شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل منتقل شده و همین موضوع موجب افزایش تعهدات این شرکت برای ساخت راه‌ها شده است.
 
معاون ساخت و توسعه راه‌ها گفت: راه‌های منتهی به شمال کشور، کریدور‌های شماره یک و ۱۰، راه‌های منتهی به مرکز کشور و مبادی ورودی کشور از جمله اهداف اصلی برای ساخت به شمار می‌رود.
 
وی یادآور شد: پروژه‌های راهی و بزرگراهی بسیاری از جمله راه‌های منتهی به مرز‌های شرقی، غربی، شمالی و جنوبی کشور را در دست ساخت داریم که در آن مشغول به کار هستیم.