به گزارش پارس نیوز، 

رئیس شورای شهر تهران گفت: مطالبات شهرداری از محل کمیسیون ماده صد نجومی است اما به دنبال احصا آن نیستیم.

محسن هاشمی در دومین همایش فصلی مدیران شهرداری تهران با تأکید بر لزوم ساماندهی نیروهای انسانی و شهرداری، تصریح کرد: تعدیل نیرو نباید از پایین شهرداری باشد بلکه ما هزار مدیر در شهرداری داریم که می توان آنها را تعدیل و سبک سازی کرد.

وی افزود: در حال حاضر ۹ تا ۱۰ معاون دارد در حالی که می توان همین کار را با ۴ تا ۵ معاون نیز انجام دهد. اگر قرار است شهرداری کوچک سازی شود، این تعدیل ها زودتر انجام شود وگرنه همین ساختار تصویب شود و هرچه زودتر کارها ادامه پیدا کند. اما تعدیل نیرو از پایین راه به جایی نمی برد و ما را دچار مشکل می کند.

هاشمی در خصوص حل مشکل حضور مردم در استادیوم آزادی، اظهار داشت: بسیاری از رئیس جمهور به خاطر این حضور تشکر کردند در حالی که تلاش های آقای حق شناس بود که آن روز درهای استادیوم آزادی به روی مردم باز شود.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به وضعیت اقتصادی گفت: نباید دچار روزمرگی شویم و بسیاری از اقدامات نیاز به منابع مالی ندارد و انجام آن باعث جلب رضایت مردم می شود.

هاشمی در ادامه با بیان اینکه می توانیم روند صدور پروانه ساخت را کوتاه کنیم، تصریح کرد: باید هرچه زودتر اختلافات میان نظام مهندسی و شهرسازی را رفع کنیم.

وی در ادامه با اشاره به بازدیدی که از منطقه شمیران نو داشت، گفت: این منطقه به دلیل اینکه سند ندارد امکان نوسازی خود را ندارد هم چنین ضریب کا که برای این منطقه در نظر گرفته شده آنقدر بالاست که مردم نمی توانند خانه هایشان را نوسازی کنند. باید رسیدگی به مشکلات محله به گونه ای باشد که از نزدیک محلات را ببینیم.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به وجود پایگاه نیروی دریایی در این محله گفت: این پادگان، ۷ تا ۸ هکتار است که تملک آن اعتبار بالایی نمی خواهد و می تواند این محله را از بن بست خارج کند.

وی در ادامه با بیان اینکه زیرساخت های مناسبی برای حمل و نقل عمومی فراهم شده است، تصریح کرد: ما می توانیم با تزریق واگن، دو میلیون سفر با مترو را به ۷ میلیون سفر برسانیم.

رئیس شورای شهر تهران با انتقاد به اینکه هنوز کلید ساخت یک واگن در واگن سازی تهران زده نشده، اظهار داشت: اینها نیاز به نقدینگی ندارد و صنعت واگن سازی بومی شده و تخریب ها نیز در آن اثری ندارد. برای حل این مشکلات همه مدیریت شهری باید پای کار بیاید زیرا ممکن است پورسیدآقایی به تنهایی از پس آن بر نیاید، و آن را نیمه رها کند.

هاشمی خاطرنشان کرد: رسیدن به ۷ میلیون سفر با مترو، گل کار مدیریت شهری در این دوره باشد و در این زمینه می توانیم از مقام معظم رهبری نیز کمک بخواهیم. همچنین دولت در صندوق توسعه ملی نیز در این راه به مدیریت شهرداری کمک کند. تنها باید این موضوع جز اولویت های ما باشد.

هاشمی در ادامه با اشاره به پروژه های نیمه تمام شهر تهران، گفت: بسیاری از این پروژه ها بالای ۵۰ درصد پیشرفت دارند و اتمام آن کار سختی نیست.

وی یادآور شد: ۵۸۴ کیلومتر بزرگراه ساخته شده و تنها ۵۱ کیلومتر از پروژه های بزرگراهی باقی مانده که آن هم بالای ۷۰ درصد پیشرفت داشته و می توان با پروژه های مشارکتی آن را تکمیل کرد. در حال حاضر ۳۷۰ تقاطع غیرهمسطح ساخته شده و ۴۷ تقاطع همسطح باقی مانده است که برخی از آنها ۹۰ تا ۵۰ درصد پیشرفت داشته است که تکمیل آن واقعا کار سختی نیست.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه انتقادهای خود به عملکرد مدیریت شهری اظهار داشت: در خصوص درآمدهای پایدار صحبت می کنیم اما هنوز طرح ولایحه ای از سوی مدیریت شهری به مجلس و کمیسیون خاص دولت برای درآمدهای پایدار ارائه نشده است.

هاشمی ادامه داد: شورا فعالیت های خوبی در خصوص نظام معیوب پسماند و مبارزه با حیوانات موذی کرده است که باید اجرای آن پیگیری شود. در حال حاضر ۲۷۰۰ میلیارد صرف خدمات شهری می شود که نیاز است در خصوص عملکرد آن اطلاع رسانی شود.

درآمدهای شهرداری می تواند از محل جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ نجومی باشد

در ادامه رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه ۲۶ هزار پرونده در کمیسیون ماده ۱۰۰ از سال ۹۵ و ۹۶ در دستور کار قرار دارد، گفت: ۵ میلیون مترمربع میزان این تخلفات است که احصای ۲-۰ درصد این درآمدها رقم کلانی برای شهر ایجاد می کند، ما باید به دنبال نقد کردن این تلف ها باشیم.

هاشمی در خصوص مبارزه با فساد نیز اظهار داشت: در حوزه مبارزه با فساد نباید به دنبال تبلیغات و مچ گیری باشیم و در آخر کاری نکنیم، بلکه باید این تخلفات را به مقامات ارشد نظام منتقل کنیم و به دنبال رسیدگی اساسی به آنها باشیم.

وی در خصوص ساماندهی پارک های حاشیه ای گفت: ما صد هزار پارک حاشیه ای داریم که قابل درآمدزایی است، چرا زیر بار کسب این درآمدها نمی رویم.