به گزارش پارس نیوز، 

حجت الاسلام والمسلمین هاشم هاشم زاده هریسی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع فعالان اقتصادی تبریز با بیان این‌که هر دو عامل داخلی و خارجی در بروز وضعیت نابسمان اقتصادی کشور اثرگذار بوده است، گفت: خودمان هم تقصیراتی داشته ایم ک نباید منکر آن شد.

وی با بیان این‌که امروز مردم به لحاظ معیشتی با مشکلات جدی و اساسی روبه‌رو هستند، خاطرنشان کرد: همین مسأله موجب بروز آسیب های اجتماعی و مشکلات مختلف در دیگر عرصه ها نیز خواهد شد، اما باید دولتمردان بدانند که مسأله اقتصاد و معیشت مردم غیر قابل انکار است و قریب به اتفاق ملت با مشکلات اقتصادی مواجه هستند.

این استاد حوزه و دانشگاه، یکی از عوامل بروز اختلاف طبقاتی در کشور را ناشی از عدم ثبات در اقتصاد کشور دانست و افزود: متأسفانه عده‌ای با رانت‌، ثروت‌های کلانی اندوخته اند، که غیرقابل تصور است، در مقابل عده‌ای هستند که در شدیدترین شرایط ممکن زیر خط فقر گذران زندگی دارند و برای کسب درآمد شب و روز ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین هریسی با تأکید بر این‌که مردم خواستار بهبود وضعیت اقتصادی کشور و برقراری عدالت واقعی هستند، ادامه داد: اگر عدالت از بین برود، مشروعیت نظام زیرسؤال می رود، کارهای خوبی در طول چهار دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی انجام شده که نباید با بی‌تدبیری عده‌ای زیرسؤال برود.

وی با اشاره به نوسانات اخیر قیمت طلا و ارز، گفت: التهاب موجود در بازار عوارض وضعیت اقتصادی کشور است که عوامل مختلفی دارد، متأسفانه دولتمردان به جای این‌که برای رفع مشکل به ظرفیت‌های داخلی کشور تکیه کنند، چشم امید به خارج دوخته‌اند؛ مگر می‌شود اقتصاد و معیشت خارجی به داخل ایران بیاوریم.

نماینده خبرگان رهبری وحدت همه جناح‌ها و اقشار جامعه را شرط اولیه رفع مشکلات اقتصادی کشور دانست و گفت: اگر بد اخلاقی ها کنار گذاشته شود، مدینه فاضله محقق می شود. از گاه به نام «اخلاق» عده ای به دنبال «قدرت و اقتدار» هستند که این امر نیز محکوم است، باید نگرش‌ها اصلاح شود و همه برای ایران متحد تلاش کنیم.

وی با تأکید بر این‌که ارتقای رفاه و معیشت مردم اولویت اصلی کار مسؤولان باشد، افزود: بخشی از آسیب‌هایی که به اقتصاد کشور وارد می شود؛ به دلیل عوامل سیاسی است. در چنین شرایطی نیاز مبرم به اتحاد و انسجام ملی و همچنین اعتماد مردم به مسؤولان داریم؛ باید دست به دست دهیم و وضعیت فعلی اقتصاد را به دور نگرش‌های سیاسی حل کنیم.

انتهای پیام/